ftp-probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

spaopie

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
Berichten
147
Ik heb thuis een ftp-server draaien en loop nu tegen het volgende probleem aan:

als ik via een ftp-programma verbinding maak met die ftp-server dan werkt het gewoon en kan ik alles doen, maar als ik dezelfde verbinding maak via internet explorer (ftp://....en dan de rest) dan krijg ik géén toegang en krijg ik de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de server.

het lijkt me dus dat het probleem in windows-xp of internet explorer moet zitten?? of zie ik dat fout?

groetjes,
spaopie
 
Dat probleem zit hem in active/passive. In een ftp-client geef je dat ook op als je de verbinding configureert. Moet je even kijken op welke hij daar staat. En dan kan je bij extra > internet opties > dat bij 1 van de tabbladen, ik dacht geavanceerd aanpassen.

Kan het hier helaas niet opzoeken, systeembeheer heeft alle internet-opties ontoegankelijk gemaakt :confused:
Ik had hetzelfde gedaan, maar is nu wel even lastig :D :evil:
 
instellingen

De instellingen in mijn internet explorer:

- passief ftp-protocol staat aan
- mapweergave voor ftp staat aan


Hij doet het echter nog steeds niet. Het rare is dat ik vanaf mijn werk wél gewoon in kan loggen (ook vanaf een xp-machine). Een collega van me kan echter ook al niet inloggen vanaf zijn laptop. Het lijkt dus erg willekeurig te zijn. Kan het zijn dat één van de windows-updates daar iets mee te maken heeft? bv. op een machine waar die updates nog niet zijn geinstalleerd, kun je wél inloggen, maar op een machine zonder updates niet?

Of heeft het misschien iets met sp-2 te maken?...

Raar is het in elk geval wél!

PS: ook vanaf net2ftp lukte het niet (op mijn computer)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan