FTP-problemen: SMC router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arthur de Smet

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Hallo,

IK probeer een bestand te downloaden van de site van Kaspersky (via ftp), maar ik krijg steeds een van deze mededelingen: "The system cannot find the path specified (3)" of "The directory or file cannot be created (2)". Ik gebruikt het ftp-programma dat zit ingebakken in Directory Opus (een vervanger voor Windows Explorer), maar ook als ik het met IE probeer te downloaden lukt het niet.
Ik ben helemaal niet ervaren met ftp, dus wellicht doe ik wat fout. Het enige dat ik zelf kon verzinnen is dat ik misschien een speciale poort moet openzetten in mijn router, maar ik heb geen idee of dat zo is, en zo ja, hoe ik dat moet doen. Iemand een idee?

De router is een SMC7204BRA.

groet, Arthur

Omdat ik alleen een ftp-link heb gekregen, waarschijnlijk bestaat voor dat bestand ook geen http-link, want ik heb ernaar gezocht op de site.

Geplaatst door Arthur de Smet
"The system cannot find the path specified (3)" of "The directory or file cannot be created (2)".
De vraag is verplaatst naar de juiste sectie.

Weet je zeker dat het pad klopt naar het bestand?
Kan voor de rest het ftp programma wel connectie maken met het internet?
Voor FTP heb je meestal poort 21 nodig maar meestal staat deze standaard open.
Heb je misschien een firewall die het zaakje tegen kan houden?

Er is me een link toegestuurd door Kaspersky support. Als ik die aanklik, opent het ftp-gedeelte van Directory Opus en toont een aantal downloads, waaruit ik de juiste kan kiezen. Doe ik dat, dan krijg ik bovenstaande foutmeldingen. Ik zit achter een SMC-router, maar als ik daarvan de firewall uitschakel, gebeurt er hetzelfde. Zonealarm maakt geen melding van dat het iets tegenhoudt.

Ik heb een beetje verder gezocht op het internet (www.portforward.com), en ik geloof dat mijn computer waarschijnlijk niet goed opgezet is voor port forwarding. Als ik het goed begrepen heb, moet ik een statisch ip-adres opgeven en kan het dan pas lukken. Dat is nu nog dynamisch. Maar ik begrijp er nog niet veel van. Volgens portforward.com moet ik behalve mijn vaste ip-adres (dat ik gevonden heb via ipconfig /all), ook onder andere twee dns-servers opgeven. Maar volgens dat dos-schermpje dat ik krijg als ik ipconfig /all doe, zij de default gateway, de dncp server en beide dns-server adressen allemaal hetzelfde. Als ik dat zo invul bij tcp/ip configuratie, krijg ik de mededeling dat de twee dns-servers verschillend moeten zijn.

Nou zit ik dus vast. Ik heb geen idee wat ik daar dan in kan vullen.

Laatst bewerkt:
Ik vergeet nog te vertellen dat ik die link ook al had toegestuurd gekregen op het Kaspersky forum, eveneens een ftp-link. Als ik erop klik in IE, loopt IE vast. Omdat het zowel met IE als Directory Opus niet lukt, vermoed ik dat mijn router niet goed is ingesteld voor ftp.

Moet ik voor die dns-server adressen misschien de dns-server adressen van mijn provider (planet) gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan