FTP server achter netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

robinonck

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2004
ik wil graag op mijn computer een FTP server zetten, maar nu zit ik achter een netwerk, en kan men dus niet rchtstreeks op mijn IP inloggen. hoe moet ik dit aanpakken? ik werk met een draadloos netwerk van het merk Belkin. op onderstaande afbeelding is te zien wat ik al gedaan heb, maar alleen werkt ie zo nog niet. wat doe ik fout?

alvast bedankt!
Robin
naamloos2.bmp

Ik kan de afbeelding niet ophalen, angelfire staat het doorlinken van afbeeldingen niet toe. Maak er een JPG van (veel kleiner) en voeg deze als attachment toe.

Verder verplaatst naar de juiste sectie.

De poorten 20 en 21 moeten in de router (als je die hebt) gemapt worden naar jouw pc.

Geplaatst door robinonck
hier is de afbeelding:
Bijlage toevoegen:
De grote mag maximaal: 102400 bytes zijn
Toegestane bestandsextenties: gif jpg png txt zip bmp jpeg doc rar

hier is een screenshot van de instellingen van de Router

Bijlagen

• naamloos2.jpg
    naamloos2.jpg
    95 KB · Weergaven: 49
stel jou ip nummer is 12.12.120.120

dan type je ftp://12.12.120.120:21

dan zou het moeten werken op jouw computer die als intern ip adrs het volgende nummer heeft 192.168.2.39 zoals in jouw afbeelding van de router staat.

Je had in je eerste bericht eigenlijk even je OS kunnen vermelden.

Zet eens even de FireWall van Windows(SP2) uit, en kijk of je wel een FTP-sessie kunt maken.

Dennis.

momenteel werkt t, maar als ik dan ftp://83.116.8.174 intyp, krijg ik een scherm, die niet werkt, met een map: 'permission denied', en geen inlog-venster. ik werk met Win XP, en mijn FTP software is Quick 'n Easy FTP Server 2.4.1

en met :21 achter je ip adres wil het dan wel werken?

ftp:// betekent al dat je standaard van poort 21 gebruik maakt. Je kunt vanaf je eigen PC niet je externe FTP-ipadres gebruiken. Binnen je netwerk kies je het interne netwerkadres.

Geplaatst door robinonck
'permission denied'
Je kunt 'm dus benaderen. Je moet alleen nog de toegangsrechten van die bewuste map veranderen.

Verder kun je je ftp-server ook via je private ip benaderen i.p.v. je extern ip(van je provider).

Dennis.

maar als ik anderen vraag om eens in te loggen, lukt t ze ook niet. ze krijgen steeds onderstaand bericht:

STATUS Getting listing ""...
STATUS Connecting to FTP server 83.116.8.174:21 (ip = 83.116.8.174)...
ERROR The connection failed due to an error or timeout.

deze persoon heeft ook t ip adres nagechecked, en hij zegt dat het toebehoort aan:
OrgName: RIPE Network Coordination Centre
OrgID: RIPE
Address: Singel 258
Address: 1016 AB
City: Amsterdam
StateProv:
PostalCode:
Country: NL

wat nu????

Het ip-adres dat je gebruikt is ook niet van jou maar van je provider. Heb je die poorten wel gemapped cq de instellingen bevestigd?

Laatst bewerkt:
Volgens het plaatje dat je eerder geplaatst hebt, is die poort wel gemapped. Het ip-adres van je interne PC in correct?

Geplaatst door robinonck
deze persoon heeft ook t ip adres nagechecked, en hij zegt dat het toebehoort aan:
OrgName: RIPE Network Coordination Centre
OrgID: RIPE
Address: Singel 258
Address: 1016 AB
City: Amsterdam
StateProv:
PostalCode:
Country: NL

wat nu????
Bovenstaande informatie is echt niet zo zinvol, hoor.
Belangrijker is, zoals @Tiborv al zei over het mappen.

Dennis.

maar volgens Tiborv zijn de poorten gemapped. dus dat is t ook nie! k blijf het allemaal een raar verhaal vinden....

Geef maar voor de zekerheid even in een Dos-venster het commando ipconfig /all om te kijken wat je private-ip(interne ip middels dhcp verkregen) daadwerkelijk is.

Dennis.

voor de mensen die t met eigen ogen willen zien:

Bijlagen

• naamloos2.jpg
    naamloos2.jpg
    53,5 KB · Weergaven: 46
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan