FTP Server extern benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hardeschijf

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Hola,

De kans is groot dat deze vraag al reeds gesteld is, maar ik kom er niet meer uit.
Ik heb een CHD3NET network harddisk. Deze is bekabeld aangesloten op een Sitecom-WL153 router. Deze router is aangesloten op een modem van Alice.
Deze HD wil ik graag extern benaderen(FTP), dus buiten mijn eigen netwerk omgeving om.
Intern is hij op diverse manieren te benaderen, via windows verkenner bijv.
Op de router heb ik portforwording ingesteld met een poort bereik van 20-21 naar het Static IP adres van de network Harddisk (192.168.0.xxx)
Het IP adres van de router is 172.19.x.x
Als ik in een browser FTP://172.19.x.x intik vraagt hij netjes om het wachtwoord van de HD, kan hieruit concluderen dat portforwording werkt??? Ik kan namelijk zonder problemen inloggen.
Maar, hoe kan ik deze HD/FTP nu bereiken als ik niet in mijn eigen netwerk zit, dus op een andere pc? Volgens mij moet ik ook portfording instellen op het modem van Alice, klopt dit? En moet ik dit dan doen naar ip 172.19.x.x? Die van de router? Ook moet ik hier iets invullen van Internal Port Range en External Port Range? Wat moet ik hier invullen? Moet ik dan vervolgens ftp://93.125.255.xx intikken? (Dit is mijn ip adres bron:mijnip.nl)
Want dit werkt dus niet. En ik kom er niet meer uit.

Wie ow wie kan me helpen???

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,

Laatst bewerkt:
je moet alleen je port forwarden in je router.
Modem moet niet geforward worden.

Als hij goed geforward is en de ftp server werkt normaal dan zou je met het ip dat je in www.watismijnip.nl ziet moeten kunnen connecten.

Als je een een prompt krijgt waar je acc en pass moet ingeven dan is hij normaal goed geforward.

Ga eens naar een site waar je open ports kunt checken, bv http://www.canyouseeme.org/
Zeg dan port 21 en laat hem zien of het openstaat.
als 21 openstaat moet je normaal van buiten je netwerk moeten connecten.

In het modem heb ik de forewording uitgezet. Als ik mijn ip adres intype (ftp://93.125.255.xx) krijg ik de melding dat hij geen verbinding kan maken met de server.
Volgens www.canyouseeme.org is poort 21 niet vindtbaar:
Error: I could not see your service on 93.125.255.81 on port (21)
Reason: Connection refused.

Hoe kan ik deze poort wel zichtbaar maken?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan wel in mijn modem komen (alice > Copperjet)
En kan daar ook forwarden etc.
Zal het filmpje eens bekijken, dank je wel! Ik laat je nog even weten of het gelukt is!
In ieder geval bedankt.

Filmpjes zijn goed duidelijk. Dank je. Maar gaat het filmpje van de het opzetten van een FTP ook op voor mijn situatie? Ik heb immers geen FTP server op mijn pc draaien, maar een externe schijf zeg maar.
Ik heb de poorten volgens mij goed staan. Zie http://www.djdamy.com/Poorten.jpg

Even voor je beeldvorming: Je moet 2x portforwarden, namelijk:
Vanuit je Alice router naar het 172.19.x.x adres van je Sitecom (het zgn. WAN ip-adres van de Sitecom).
En op de Sitecom naar het 192.168.0.x adres van de CHD3NET

Reden: Vanaf Internet moeten 2 routers 'overgestoken' worden voordat je bij die CHD3NET bent: De router van Alice en de Sitecom.

Ik kreeg uit je verhaal niet duidelijk of je hieraan gedacht had, vandaar deze posting.

Tijs.

Hoi Tijs,

Hier had ik wel aan gedacht, maar omdat sunion had gezegd dat dit niet hoefde, heb ik dit weer teruggedraaid. Echter lijkt het mij wel logisch om hem wel te forworden (in zoverre ik er verstand heb)
Ik zal dit nu alsnog doen.
Bedankt!

Damy

Heb nu alles staat zoals hierboven gemeld, maar als ik mijn mijn IP (93.125.255.81) pak en er in een browser ftp:// voor zet werkt het nog niet.
Heb gekeken op http://www.canyouseeme.org/ en die zegt dat poort 21 niet vindbaar is.
"Error: I could not see your service on 93.125.255.81 on port (21)
Reason: Connection refused"
Zelfde melding als eerder.

Heb van alle dingen/instellingen even een plaatje gemaakt:
www.djdamy.com/Router/InstellingCopperJet.jpg
www.djdamy.com/Router/Instellingen_Router.jpg
www.djdamy.com/Router/InstellingHD.jpg
www.djdamy.com/Router/MeldingFirefox.jpg

Iemand nog een idee???

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Kijk even naar de firewall-instellingen op de Sitecom (als een firewall aanwezig is in je Sitecom).

Verder: De Sitecom heeft 172.19.3.3 als WAN-adres? Kijk het even na voor de zekerheid. Er zal wel een status-scherm zijn in de Sitecom waar je dat kunt zien.

Misschien kun je daar dan ook een schermafdruk van plaatsen hier.

Tijs.

Kijk even naar de firewall-instellingen op de Sitecom (als een firewall aanwezig is in je Sitecom).

Verder: De Sitecom heeft 172.19.3.3 als WAN-adres? Kijk het even na voor de zekerheid. Er zal wel een status-scherm zijn in de Sitecom waar je dat kunt zien.

Misschien kun je daar dan ook een schermafdruk van plaatsen hier.

Tijs.

Hoi Tijs,

De firewall staat uit.
Hierbij de schermafdruk waar je om vraagt:)
www.djdamy.com/Router/Sitecom.jpg

Enige wat opvalt is dat je op beide routers wel poort 21 hebt geforward, maar op slechts 1 ervan ook poort 20. Zover ik weet moet je beide poorten forwarden.

Wel heb ik goed nieuws voor je: Op poort 21 kan ik gewoon ftp-toegang krijgen. Zie bijlage.

Tijs.

Bijlagen

• ftp_toegang.jpg
    ftp_toegang.jpg
    28,5 KB · Weergaven: 186
Enige wat opvalt is dat je op beide routers wel poort 21 hebt geforward, maar op slechts 1 ervan ook poort 20. Zover ik weet moet je beide poorten forwarden.

Wel heb ik goed nieuws voor je: Op poort 21 kan ik gewoon ftp-toegang krijgen. Zie bijlage.

Tijs.

Dat klopt inderdaad ja. Heb dat nu aangepast.
Ow dat is positief ja:)
Kan ik zoiets ook zelf testen? En kan het wellicht kloppen dat dat je met je externe IP adres intern niet kan checken of het werkt?
Het het getest via uitvoeren > cmd
Krijg de volgende melding
www.djdamy.com/Router/FTP.jpg

Laatst bewerkt:
Je kunt dit niet van binnenuit testen, je moet dus een vriend of kennis (of iemand van Helpmij :p) vragen het te testen.
Of je gaat zelf naar die vriend/kennis toe, en test het van daaruit.

Tijs.

Je kunt dit niet van binnenuit testen, je moet dus een vriend of kennis (of iemand van Helpmij :p) vragen het te testen.
Of je gaat zelf naar die vriend/kennis toe, en test het van daaruit.

Tijs.

Heb mn schoonvader even gebeld en het werkt!
Nu alles even indelen wachtwoorden etc. maar dat komt later. Heb de afgelopen dagen m'n vriendinnetje een beetje verwaarloost dus die eerst maar aandacht geven ;)

Heel erg bedankt Tijs!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan