FTP server maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornbos

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Berichten
446
Hallo allemaal,

Ik heb hier een server staan die loopt op ubuntu 10.04. Ik wil graag een FTP server maken waar ik overal bestanden op kan uploaden en kan downloaden. Ik wil dat andere mensen dit ook kunnen, maar dan moet ik van te voren een gebruikersnaam en wachtwoord voor hun hebben ingesteld.

Bijvoorbeeld:

Jan wil kunnen up/downloaden.

Dan zorg ik dat gebruikersnaam: Jan met wachtwoord: Jantje kan inloggen op mijn FTP server en daar bestanden op en af kan halen.

Hoe moet ik dit precies doen?

Ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen van de codes die ik in moet voeren in mijn server, tot het openzetten van bepaalde poorten in mijn modem.

Ik wil overal waar ik ben in mijn server kunnen, dus ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!

Groeten,

Björn Bos
 
Laatst bewerkt:
Moet het perse ubuntu zijn? Ik kan je wel windowsoplossingen bieden.
 
Moet het perse ubuntu zijn? Ik kan je wel windowsoplossingen bieden.

niet dat ik deze topic wil stelen maar zou het mogelijk zijn om die toch te posten sinds ik ook begin met ftp, ik heb namelijk windows
 
niet dat ik deze topic wil stelen maar zou het mogelijk zijn om die toch te posten sinds ik ook begin met ftp, ik heb namelijk windows

Wil jij Ununtu hebben dan? Heb je een aparte PC / server die je daarvoor wilt gebruiken? Anders moet je me ff Pm sturen, want ik heb dat ook hier gevraagd en ik snap nu prcies hoe je dat installatieproces moet doen.
 
nee ik heb ubuntu gedaan maar ben er niet tevreden over omdat ik een gamer ben. Ik wil graag een ftp server voor op windows
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan