FTP Server met kennisnet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kbendannydeman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 apr 2004
hey..ik loop stage op een school die kennisnet gebruikt, ik wilde graag een FTP server draaien op de aan mij toegewezen server. Dit is erg handig omdat ik dan via huis bestanden kan uitwisselen, de leraren vonden het ook een goed idee. Ik heb alles ingesteld en het werkte binnen de school verrassend goed, maar toen ik het thuis wilde proberen kon ik geen connectie krijgen en ik weet zeker dat de server goed is ingesteld.... ik heb ergens gelezen dat iemand hetzelfde probleem had .. hebben jullie een oplossing of enige ervaring met kennisnet+ftp server??

Dikke kans dat de FTP connectie door Kennisnet is dichtgegooid. Je kunt de beheerders van Kennisnet eens raadplegen, maar die zullen die poort zeker niet open willen gooien.

klopt,
je moet bij nltree een aanvraag indienen om een internetserver te plaatsen
tevens moet je de betreffende server een ipadres toekennen die niet afgeschermd is
Pas als NLtree het IP adres heeft vrijgegeven dan pas kan je van buiten internet bij je server komen.

De server mag volgens mij geen deel uitmaken van het netwerk wat in je school ligt om evt lekken uit te sluiten
meer info kan je vinden bij de site van NLtree

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan