FTP server opzetten...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woutertjuh88

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2005
K probeer een FTP server op te zetten zodat ik bestanden via een andere pc er af kan halen (in het netwerk en ook buiten het netwerk)
ik heb IIS geinstalleerd.. en opnieuw opgestart.. een paar bestanden in de map C:\Inetpub\FTProot gezet en op de computer waar ik dit gedaan heb ingetyped: FTP://127.0.0.1 en dan krijg ik de bestanden te zien.. maar doe ik dit op een andere pc dan lukt het dus niet..
er stond ook iets over dat je je ip moest gebruiken... ik heb gekeken van me router en zag dat het was 10.0.0.150 dus ik type het in op me pc (en op me laptop) met FTP:// ervoor..en krijg dan de melding dat ik geen toegang kan krijgen...

iemand een idee??
k gebruik een router: SItecom 140+( WL143)..

bekijk even via een internet site wat je ip adres is, dat moet je gebruiken;)

dus als je ip adres 32.304.439.34 is:

ftp://32.304.439.34

als je hem in het netwerk wilt doen kan je bulletproof ftp server nemen, met wachtwoord beveiligd en die is draadloos, zo een ftp server die je nu hebt opgezet met inetpub gaat over internet ;)

oke.. ik ben al een stukje verder... het was dus niet het ip adres wat ik vond in me router...
maar nu moet ik een username en wachtwoord invoeren... en na mijn weten hebik daarvan nix ingesteld...of is het een wachtwoordt van me router??:?

1.Kies Start >> Configuratiescherm >> Prestaties en Onderhoud >> Systeembeheer en dubbelklik op Internet Information Services.
2.Kies in het linkerdeel van het dialoogvenster voor <NaamComputer> >> FTP Sites.
3.Klik vervolgens met de rechter muisknop op Standaard FTP site en kies Eigenschappen.
4.In het dialoogvenster Eigenschappen voor Standaard FTP site selecteert u het tabblad Beveiligingsaccounts.

Vinkje zetten bij: Anonieme verbindingen toestaan
Vinkje weghalen bij: wachtwoordbeheer door ISS toestaan, en kies een eigen wachtwoord, wil je dat iedereen er gewoon opkan, vinkje laten staan dus

ik zie er nergens Prestatie en onderhoud staan... ook niet bij me laptop:confused:

start=>config scherm=>systeembeheer, en dan IIS (internet information services)

Na het opnieuw installeren van IIS heb ik IIS wel gevonden en dus zelf een account en wachtwoord aangemaakt.. maar ga ik nu naar me ftp toe dan moet ik het dus intypen en dan krijg ik dus steeds weer het schermpje dat ik me gebruikersnaam en wachtwoord moet intypen... elke x als ik op ok druk:(
dus volgens mij is mijn wachtwoord of gebruikersnaam dan niet goed:( terwel ik zeker weet dat deze wel goed is...)

1.Kies Start >> Configuratiescherm >> Prestaties en Onderhoud >> Systeembeheer en dubbelklik op Internet Information Services.
2.Kies in het linkerdeel van het dialoogvenster voor >> FTP Sites.
3.Klik vervolgens met de rechter muisknop op Standaard FTP site en kies Eigenschappen.
4.In het dialoogvenster Eigenschappen voor Standaard FTP site selecteert u het tabblad Beveiligingsaccounts.

Vinkje zetten bij: Anonieme verbindingen toestaan
Vinkje zetten bij: wachtwoordbeheer door ISS toestaan

dan vraagt hij er niet om

als ik me gebruikersnaam en wachtwoord verander en ik vink aan wachtwoordbeheer door ISS toestaan dan wordt het wachtwoord door het programma veranderd met meerdere tekens dan mijn wachtwoord.. dus hij veranderd zelf het wachtwoord weer:(:shocked:
dit gebeurt als ik het verander en dan hem weer sluit en dan als ik het opnieuw open zie ik dat het wachtwoord langer is:(:shocked:

zo krijg ik het dan terwel MIJN wachtwoord maar 7 letters heeft
attachment.php

Bijlagen

• FTP.JPG
    FTP.JPG
    69,4 KB · Weergaven: 126
Laatst bewerkt:
Ok dat klopt;)

hij maakt het wachtwoord altijd langer kwestie van veiligheid, anders kan je al zien uit hoeveel letters het wachtwoord bestaat, nu kan je op je ftp server als het goed is zonder wachtwoord te vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan