ftp server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barry_127

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Hallo,

Ik heb een ftp server opgezet.
Ik heb hem op poort 3400 online gezet want de provider blokeert poort 21.
Maar mensen met een router (in ieder geval) kunnen niet goed op mijn ftp-server komen. Hij is hele tijd bezig met het ophalen van bestanden van map.
Mensen zonder een router er tussen kunnen wel gewoon op de ftp server komen. Misschien moet ik hem op een andere poort doen (maar dat heb ik al geprobeerd). Ik wil niet dat er in de router een poort moet worden opengezet om dat te doen.
Misschien op een poort die altijd openstaat???
Dit is de ftp site:

ftp://212.127.173.63:3400

username: Barry
geen wachtwoord
Poort 3400 ( zie boven)

Die mensen met een router hebben een probleem.
Ze moeten n.l. die poort open zetten. en da's lastig voor sommige.
Voor jouw geval moet poort 3400 en ééntje eronder dus 3399 open gezet worden.

Kan ik de server niet op een poort zetten die overal altijd open staat zodat zoveel mogelijk mensen op mijn FTP-server (site) kunnen gaan kijken later.

Nee hoor. Je hoeft je poortnummer niet te veranderen.
Aan de andere kant moeten ze de router aanpassen.
Alleen poort 21 staat open van de router, maar dat vinde de providers weer niet geod.

Kan het niet over de 8080 poort, daar gaat het internet toch over? en die staat volgens mij ook standaard overal open.

Ergens in de instellingen van je ftp server kan je een vinkje zetten bij "passive mode" dan kunnen de mensen die achter een firewall/router etc wel inloggen

als ik de instellingen van de ftp server in stel op passive mode kunnen de mensen achter een router mij bereiken. Maar wat zijn hun beperkingen dan?

Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij had het iets met de veiligheid van de server te maken. Je laat passieve connecties door, dat zijn indirecte verbindingen. Zo kan je minder snel zien als je server wordt aangevallen, dit alles durf ik echt niet met zekerheid te vertellen dus...

mischien nog andere mensen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan