FTP server

Status
Niet open voor verdere reacties.

cyrox

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2003
ik ben aan het proberen een ftp server aan de praat te krijgen.

ik heb hem zover gekregen dat ik zelf op mijn eigen
lokal host kan, maar als ik het op een andere pc
probeer dan krijg ik een fout melding dat er geen
toegang is.

weet iemand wat ik fout doe

ik gebruik trouwens serve-u

b.v.d.

Gebruik je een router/firewall?
Heb je policies aangemaakt voor users/groeps?
Poort ingesteld in serv -u?

ja dr zit een switch tussen maar dat kan het toch niet zijn
heb geen policies en ook geen primissions aan gemaakt, nergens...

ja serv-u staat vanzelf op read en dat moet ook genoeg zijn

Laatst bewerkt:
Een aantal vragen:

Vanaf wat voor een andere pc heb je het geprobeerd?? 1 in je eigen netwerk of 1 vanaf internet??

Zijn er misschien nog instellingen die je doen in je switch (als je dit uberhaupt kunt)??

En krijg je een melding dat de gebruikersnaam + wachtwoord incorect is (=autorisatie) of is de ftp server niet te bereiken??

Met wat voor een ftp-programma probeer je toegang te krijgen (IE, cute-ftp, enz)??

Is de pc met de FTP server wel te bereiken via een ping opdracht (ping naam pc, of ping ip-adres)??

De groeten,
Mark

Geplaatst door TheM
Een aantal vragen:

Vanaf wat voor een andere pc heb je het geprobeerd?? 1 in je eigen netwerk of 1 vanaf internet??

Zijn er misschien nog instellingen die je doen in je switch (als je dit uberhaupt kunt)??

En krijg je een melding dat de gebruikersnaam + wachtwoord incorect is (=autorisatie) of is de ftp server niet te bereiken??

Met wat voor een ftp-programma probeer je toegang te krijgen (IE, cute-ftp, enz)??

Is de pc met de FTP server wel te bereiken via een ping opdracht (ping naam pc, of ping ip-adres)??

De groeten,
Mark

1: via het netwerk
2: zover ik weet niet
3,4: ik gebruik dus serv-u en aan de andere kant probeer ik in te loggen met cute-ftp
ik krijg ik de volgende melding:
Socket connected. Waiting for welcome message...
en er gebeurt verder niks
5: ja natuurlijk ( zo dom ben ik ook weer niet )

Controleer de volgende dingen eens:
De instellingen van serv-u. Misschien heb je een typfout gemaakt of iets vergeten. Denk het niet aangezien localhost het wel doet, maar misschien mag alleen localhost (a.k.a. 127.0.0.1) verbinding maken.

Wat er gebeurd als je wilt FTP-en via een andere PC maar dan via IE (tik in IE als adres FTP://ip-adres)

Nog een vraag:
Je zei dat je op je eigen pc via localhost had getest. Heb je op je eigen pc ook al eens getest door je ip-adres in te typen.

PS
5: ja natuurlijk ( zo dom ben ik ook weer niet )
Ok das goed maar je had het er niet bij vermeld en ik hoop altijd voor het beste maar verwacht het ergste.

De groeten,
Mark

ik heb het al uit gevist

ik had passive mode uit staan en dat staat bij de meeste progs gewoon aan.

bedankt voor alles(':thumb:')

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan