ftp server

Status
Niet open voor verdere reacties.

edwin1970

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2003
Berichten
1
wie weet waar ik een goede ftp server kan downloaden
gr edwin1970:thumb:
 
Vind ik ook wel interessant. Handige link, overigens. Maar weet iemand wat een GOEDE ftp server is? Wie heeft ervaring met de diverse servers?
 
Ik gebruik zelf bullet ftp maar of dat goed is weet ik niet.
Ik ben er tevreden mee.
Makkelijk te installeren.
Beveiliging makkelijk in te stellen.

Maar wat voor mij goed is kan voor jullie wel slecht zijn.
 
Ik heb ze allebei gedownload om te proberen.

Dank jullie wel!
 
Nou heb ik eerst Quick ´neasy geprobeerd. Maar die krijg ik met geen mogelijkheid langs de firewall. Doe ik iets fout? Mijn netwerk bestaat uit adslmodem, wlan-switch, pc,s. Volgens mij heb ik de benodigde poorten open gezet en zelfs geprobeerd de hogere poorten vanaf 1024 te benutten maar ik krijg geen contact met de ftpserver. Heeft iemand suggesties? (Morgenvroeg, hoor. ´k ga nu ff pitten)
 
Geplaatst door Sidi
Nou heb ik eerst Quick ´neasy geprobeerd. Maar die krijg ik met geen mogelijkheid langs de firewall. Doe ik iets fout? Mijn netwerk bestaat uit adslmodem, wlan-switch, pc,s. Volgens mij heb ik de benodigde poorten open gezet en zelfs geprobeerd de hogere poorten vanaf 1024 te benutten maar ik krijg geen contact met de ftpserver. Heeft iemand suggesties? (Morgenvroeg, hoor. ´k ga nu ff pitten)


Je moet (standaard) poort 21 open zetten , dan zou het moeten werken ... Maar kan je hem zelf wel bereiken via je (interne!) ip nummer ??
 
Geplaatst door Arjan99



Je moet (standaard) poort 21 open zetten , dan zou het moeten werken ... Maar kan je hem zelf wel bereiken via je (interne!) ip nummer ??
Is dat het ip nummer van de computer waar de server op draait of het ip nummer van de switch. Ik heb eerst mijn internet ip nummer geprobeerd maar dat werkt niet. Zal vanavond die andere nummers even proberen
 
Geplaatst door Sidi

Is dat het ip nummer van de computer waar de server op draait of het ip nummer van de switch. Ik heb eerst mijn internet ip nummer geprobeerd maar dat werkt niet. Zal vanavond die andere nummers even proberen

Dat is het IP nummer van de server, dat vind je door (winxp) start-->uitvoeren-->cmd-->ipconfig

Vul dat in een ftp client of als ftp://IP-NUMMER

Het beste is om dat vanuit een andere pc te doen in je eigen netwerk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan