FTP-Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

lafra002

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
Berichten
202
kHad ff een vraagje; een tijd lang heb ik een ftp-server gehad, die het nog deed ook. Het probleem is alleen nu dat ie het niet meer doet!

Ik heb geen idee wat ik veranderd heb, mn ports (20 en 21 (TCP)) staan allebei geforward. En ik gebruik Serv-U als programma, passive Ip heb ik ingeschakeld (range 20-21) Maar hij geeft nu telkens als error: Port already in use, als ik dan passive uitschakel, geeft ie als error: Trying to use non-existent IP?

Ik heb geen idee hoe dit kan, ik heb Norton Internet Security, maar hij heeft het gewoon gedaan.

Kan iemand mij helpen?

Owja, nog iets, ik ben ook niet 'pingable' volgens zo'n tweak-test, staat een hele beschrijving hoe je Norton dan moet configureren, maar helpt nog steeds niet. In m'n router-browser (rijmt :p ) staat ook bij diagnogtics hetvolgende: (onder: Wan > Connections > PPPoA_1 > IP Connectivity:

Ping Address = 195.190.249.20
Ping Address Description = Remote peer IP address (DNS was not reachable)
Ping Packetsize (in bytes) = 20

Ik heb een Speedtouch 510 met laatste firmware

Alvast bedankt!
 
Hoi,

Als je de firewall van Norton (tijdelijk) uitschakelt, doet het probleem zich dan nog voor?

Heb je misschien de firewall van XP aanstaan? Die wil ook nog wel eens voor vreemde problemen zorgen.
 
Jep ik snap wat je bedoelt, maar zelfs als ik Norton helemaal uitzet, heb ik nog steeds het probleem, en die standaard Windows firewall heb ik als eerste uitgezet, toen ik deze pc kocht :D

Met windows XP service pack 2 wordt ie trouwens verbeterd, maar goed, ff terzake:

kheb het volgende geprobeerd; blijkbaar moest ik bij Domain IP Adress in Serv-U mn interne IP invullen (10.0.0.1), nu gaat ie wel online als ik Passive Ip uitzet.

Hij doet het ook nog als ik Passive Ip aanzet, maar zodra ik port range 20-21 opgeef, dan kapt ie ermee, (heeft het wel gedaan met die range).
 
Dus is het nodig om een port-range op te geven?
Of kan ik die gewoon blank laten, (dan doet ie t)

En ik zit dan nog met m'n ping-'probleem', is dit erg of hoef ik er niets aan te doen?
 
Lees even m'n vorige post, ik zit nog steeds met dezelfde vragen :D

Alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan