(Ftp) server

Status
Niet open voor verdere reacties.

dingesvandinges

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2006
HALLO

Ik wil een map via mijn eigen computer open zetten zodat mensen er allerlei bestanden in kunnen plaatsen.

hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Met welk programma?

DingesVanDinges

Laatst bewerkt:
Wil je ook eventueel dat ze er bestanden UIT kunnen halen?

Je zou dan ook eens kunnen denken aan File Share Pro of de HFS http servers.....via je ipnummer een soort van website op je computer tevoorschijn toveren en dan laten downloaden en uploaden....werkt leuk hoor!

Laatst bewerkt:
Goededag

Ja ze mogen ook bestanden verwijderen maa dit kan je vast instellen in het programma.
Maar loop ik kans op virussen? ik heb de nieuwste mcafee en update elke dag!

DingesVanDinges

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk is het zo dat er een onverlaat is die naar jou zo een ding stuurt in je uploadmap en je opent dat ding zomaar dan ben je de pisang.

Maar als jij die map regelmatig scant of een scanner gebruikt die reageert op wat er binnenkomt dan hoef je helemaal geen problemen te hebben.

Ik gebruik zowel File Share Pro (niet gratis, maar toch wel, ;) ) en het wel gratis HFS.

Ga vandaag hier maar is naar toe: http://www.helpmij.nl

:thumb:

Oke,

ik zal zometeen even kijken maar bij HFS kunnen andere alleen downloaden van jou
en bij File Share Pro kunnen ze ook uploaden werkt alleen nog niet meer dat ik ff uitproberen.

Toch??

DingesVanDinges

Met HFS kun je het ook hoor....maar is wat moeilijker in te stellen...in File Share Pro is het heel makkelijk...

Maar......werk je met 1 computer of meerdere met daartussen een router?

Heey,

Met een router maar ik heb al poorten openstaan want ik heb ook een servertje gemaakt om online radio uit te zenden met Windows Media Encoder.

Maar bij File Share Pro had ik de upload map wel aangeklikt maar moest nog op save setting klikken.

Laatst bewerkt:
Als het niet wil werken; ik was er ooit 2 dagen mee bezig, haal hier dan effe een simpele handleiding op: http://www.helpmij.nl

WERKT!!!

Alleen nog even zorgen dat mensen geen exe bestanden kunnen sturen
en ook dat mensen via een ftp:// inkunnen loggen

weet u dat toevallig ook??

DingesVanDinges

Voor een FTP server kun je ook nog is kijken....in die link die ik je gaf:
http://www.helpmij.nl
Hier staan ook FTP servers bij....die Flashxp nog wat is wel ok!

Gewoon uitproberen!:thumb:

Hoi,

Alles doet het sinds vanmiddag werkte al met webcamXP maar nu doet niks het meer
heb me firewalls ook al uitgezet maar dat is het niet. wat kan het nog meer zijn?

Laatst bewerkt:
Leg is uit in meerdere bewoordingen wat het niet meer doet......en wat heeft die webcam er mee te doen?

;)

Oke, Sorry

Ik gebruikte al windows media encoder, webcamXP
dit werkte allemaal
(poorten stonden al open (4 stuks)

Toen wou ik dan ftp gaan doen
Vanochtend deed die ftp-website dat mensen ook kunnen uploaden het nog!

nu doet niks het meer.
kan niet meer intypen
http://ip : poort
ftp://ip : poort

DingesVanDinges

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. [/edit]

Laatst bewerkt:
Misschien moet je alle instellingen nog is nakijken, bijvoorbeeld dat alle poorten met elkaar corresponderen.....dus, staat de port die in FSP gebruikt wordt ook nog open in je router en eventueel en je firewall?
Had je alles goed gesaved in FSP?

Is wel moeilijk om dat zo even te zeggen wat er mis is.

Snap wat je bedoel.

maar beneden op de pc doet hij het wel
het zit dus in mijn pc!
ik zal systeemherstel doen en dan zien we het morgen wel weer, ik laat het weten!

DingesVanDinges

Je bedoelt dat intern het wel werkt maar extern dus niet?

Iemand kan van buiten geen verbinding maken met jouw mappen maar intern kun je het wel?

Nee, sorry.

Moet soms iets duiderlijker zijn

Als ik een andere pc de server maak dan komen mensen er van buiten wel op
maar als boven de server is niet, zoals ik al zei.

Ik maak dus straks ff systeemherstel en begin ik boven gewoon opnieuw, ik zal wel iets onbewust aan hebben geklikt. want het heeft het gedaan.

Maar als het ip van mijn provider 10.0.0.6 is bijvoorbeeld en ik gebruik poort 21 (bijvoorbeeld) en ik maak de server op de computer boven en typ ipprovider : poort in. Doet hij het op alle pcs in huis dit vindt ik wel vreemd omdat dat ipnummer volgens mij via internet loopt. of ziet de router dit als intern?

Laatst bewerkt:
In de balk van FSP staat het interne ip nummer dat is altijd met 192.xxx.x.xxx

Dat nummer gebruik jij op andere computers om in FSP/mappen te komen.

Mensen van buiten moeten een extern ip nummer intoetsen met daarachter de poort die jij hebt open gezet.... zoals bij mij dus http://24.xxx.214.xxx:4880

Dat externe nummer kun je vinden door heel simpel in je browser effe MY IP te toesten, krijg je vanzelf een site met je externe nummer te zien.

In je router zet je de poort open die je wilt gebruiken, zoals ik dus met poort 4880 heb gedaan. Het IP adres dat je forward is het interne nummer, dus die begint met 192

In de firewall, als het XP is bijvoorbeeld ga je naar geavanceerd en voeg je FSP toe maar bij het opgeven van je IP nummer doe je hier het externe nummer ingeven.

Zo zou het tenminste moeten.....

Heey,

MMM, systeemherstel gedaan HELP NIKS
McAfee er even af help niks firewall uit help niks.

Maar het moet in deze pc zitten want als ik beneden de server maak doet hij het wel.

De provider zegt dat het niet aan mijn verbinding kan liggen! er kan ook niks geblokkeerd zijn bij adsl planet comfort abbo.

Weet u nog iets

Laatst bewerkt:
Dus je hebt 2 pc's waar je ze alletwee op hebt staan?

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik me gewoon geen voorstelling van het probleem kan maken.

Dus het werkt wel op de ene, maar niet op de andere?

Als je meerdere computers op je netwerk hebt staan moet je je wel realiseren dat elke computer een eigen interne ip nummer heeft....alleen het externe nummer is gelijk!

Misschien hulp op afstand om is te kijken?

groet!

ps.: heb je wel FSP 4.0
Probeer anders eens dat HFS....werkt nog veel simpeler

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan