FTP-server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dance-delight

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
Hallo allemaal, ik ben nou begonnen met een ftp-server en ik heb hem nu draaien via
ftp://127.0.0.1 kan ik zien wat erin zit..en er zit wat in, maar nou weet ik niet wat het adres is want ftp://(en dan mijn IP) werkt niet. Kan iemand mij helpen? ik heb trouwens de trail van WS-FTP geintalleerd.

Heb je een router? Dan zul je eerst moeten portmappen (Poort doorsturen). Dit moet je doen met poort 20 & 21 als je de standaard instellingen gebruikt.

jah die staan al open, volgend mij, maargeld dat ook voor adsl routers en hoe moet dat dan?

bij mijn weten moeten ze niet alleen open zijn maar moeten ze ook doorgestuurd worden.

Nou na wat uitvogelen ben ik zover gekomen,

-poort 21 is nu officeel opengezet ;)
-Ik kan inmiddels niet eens meer in mijn FTP map komen met ftp://127.0.0.1
-ik heb uitgevonden hoe ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord kan veranderen
-en nu weet ik nog steeds niet wat nou mijn echte ftp adres is.

Hallo.

Je extern ip-adres vind je hier, voor ftp doe je daar ftp:// voor.
Informatie over mapping of portforwarding (is hetzelfde) vind je hier.
Dance-delight zei:
-Ik kan inmiddels niet eens meer in mijn FTP map komen met ftp://127.0.0.1
Wat heb je gedaan dan, dat het nu niet meer lukt?

ik denk dat ik teveel met mijn gebruikersnaam en wachtwoord heb lopen klooien, hij vraagt telkens om mijn gebruikersnaen wachtwoord en ik kom er gewoon niet doorheen!

ff een paar printscreentjes voor de duidelijkheid:

Dit is wanneer ik naar ftp://mijn-ip ga:
noujeziethet.gif

Dit is wanneer ik naar ftp://127.0.0.1 (dus mijn interne ftp) ga:
noujeziethet2.gif

Ik hoop dat het duidelijk is en dat het werkt :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Zo te zien is er iets mis met je gebruikersnaam of wachtwoord.
Ik heb geen ervaring met wsftp, ik gebruik zelf filezilla ftp, daar kan je instellen wie verbinding mag maken en met welk wachtwoord en welke map er gedeeld moet worden.
Is dat bij jou ook het geval?
Kijk anders eens in de logs van ftp server om er achter te komen wat er er mis gaat tijdens het inloggen, en of er uberhaubt wel wordt ingelogt (misschien moet je inloggen met intern ip-adres, dat kan ook nog een optie zijn).
Stel eventueel een nieuwe gebruiker in of maak de server toegankelijk voor iedereen.

ik zal jou proggie is proberen, ben tog nog bezig in de 30dagen trail van wsftp

Heb Filezilla uitgeprobeerd en het is een supermooihandig programma, alleen, ik kom no gniet op mijn eigen server..er is elke keer een error ik kom er gwoon niet doorheen:S

Kan iemand me anders een werkende ftpadres geven zodat ik uit kan testen of het niet aan mijn pc ligt?

Laatst bewerkt:
Je probeert ftp://127.0.0.1 ?

Wat is het ip-adres van de pc waar je het op probeert. Daar kom je achter door ipconfig in te tikken in de command prompt (onder het startmenu).
Probeer dat adres eens.

mijn ip is prima die weet ik, maar 1 probleem, op mijn broers pc werkt ftp://ftp.planet.nl wel en hij heeft XP home editon en ik Media center waar prof bij zit ingebouwd. Dus geen enkele ftp werkt op mijn pc...wat is het probleem?

Geen idee, ik werk al jaren met Pro en van MC heb ik geen verstand helaas.

MC is alleen een onderdeel, een extra programma, dus ik werk gewoon met de vaardigheden van PRO

Als je het onderste sceenshot krijgt met het aanmeld venster in je bericht nummer 10 zit je goed, lukt het dan niet om in te loggen is er iets niet goed ingesteld, dit kun je uit logs halen, dus kijk bij filezilla even de logs na.
Als je de melding krijgt zoals je bovenste screenie heb je je ip-adres niet goed ingevult.

Met wat probeer je verbinding met de server te krijgen, met een webbrowser?
Probeer eens met een ftp client connectie te maken.
En dat ftp planet adres werkt bij mij ook niet trouwens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan