FTP-service

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yoshi

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Ik had deze vraag misschien even goed kunnen plaatsen bij Windows 2000, de manier van werken zal wellicht dezelfde zijn.

Ik heb een FTP opgezet. So far, so good. Maar wanneer iemand iets download van m'n FTP, dan gaat praktisch m'n gehele bandbreedte daar naar toe, en valt er anders bijna niks meer aan te vangen op het internet. Beetje sneu ... Bij Uploaden naar m'n server heb ik dat probleem niet, omdat dit voor mij inkomende traffic is, en ik dus méér bandbreedte heb.

Kan ik ergens bepalen hoeveel bandbreedte daarvoor mag gebruikt worden ?

In policies kon je ergens aanpassen dat er naar een bepaald ip adres maximaal zoveel bandbreedte mag gaan, dacht ik. Ook kan je netlimiter installeren, een programma dat je bandbreedte naar buiten kan beperken.

Mocht je een andere FTP server willen installeren, vergeet dan niet om de FTP service binnen IIS uit te schakelen.

Gebruik je een apart FTP-server programma (zoiets als bulletproof)? Zoja; dan kun je bijna altijd in de software beperkingen opleggen.

Gebruik je een WIn 2000 FTP server? Leg mij dan even uit hoe je dat doet :8-0:

Ik gebruik de FTP-service van Windows, geen extra Software. Maar precies omdat ik die optie wel ooit al tegen gekomen ben in niet MS-paketten, vroeg ik me af of dat hier ook enigsinds kon. Blijkbaar niet ...

In de policies de bandbreedte gaan beperken, heeft dat dan geen invloed op het gehele netwerktraffic ? Ik probeer enkel beperkingen op te leggen aan de FTP-service.

Geplaatst door XP_PC
Gebruik je een WIn 2000 FTP server? Leg mij dan even uit hoe je dat doet :8-0:

Dat kan je doen binnen IIS. Als je IIS installeert heb je de optie om daarbinnen FTP server te installeren.

We kunnen wel een helpende hand uitsteken, als je dat wil ! :D. Zo moeilijk is het niet ...

Maar daarmee wijken we af van de essentiële vraag van deze thread ... :( Start misschien een nieuwe vraag als je dat zou willen doen ...

Ten eerste heb ik Win XP en ten tweede een goede FTP-server. Toch bedankt :).

No prob ! Al is het in WinXP precies dezelfde manier van werken als in Win2000 of Windows 2003 :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan