FTP site mappen als netwerk drive?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt. En het mappen van een FTP site als netwerk drive lukt wel, maar ik zie dan enkel de root. De mappen op die FTP site (die toch echt bestaan) zie ik niet. Ik heb ook eens op de één of andere manier een mapping rechtstreeks naar zo'n folder aan te leggen, maar die folders hebben ook spaties in de naam.

Ik zal eens een keer proberen een screen shot te maken.

Zo, vandaag nog eens even aan toegekomen.

Hieronder de configuratie van NetDrive:
Screenshot 3.jpg

Dan zie je hier het resultaat van die "drive":
Screenshot 1.jpg
Het is wel duidelijk, dat daar geen mappen in zouden staan.

Toch als ik op een normale manier via FTP verbind zie ik het volgende:
Screenshot 2.jpg

Dit is dezelfde locatie, maar nu zijn er wel mappen zichtbaar. Schijnbaar levert NetDrive dus toch niet wat ik nodig heb. Het zou zo prettig zijn als ik ook die bestanden mee kon nemen in Windows Media Center. Dan heb ik ineens twee extra tuners bij mijn mediacenter!

Das niet dezelfde lokatie... de een is ip adres 192.168.178.10 en de andere .12.
Dus dat hoeft niet hetzelfde eruit te zien...

Euh... in de eerste screen shot laat ik zien, dat ik drive Y: map naar 192.168.178.12 en in de volgende screenshot laat ik zien dat er onder die gemapte netwerkdrive Y:\ geen folders te zien zijn.
In de derde screen shot laat ik zien dat er wel folders te zien zijn als ik rechtstreeks naar ftp://192.168.178.12 ga.

In de adresbalk staat de locatie van het detailscherm, niet in de treeview natuurlijk.

Ja.... maar dat MOET wel over dezelfde lokatie gaan... de gemapte Y drive op die plaats zit toch ook de ftp... (wel via een andere poort..).
Je hebt toch normaal geen 2 verschillende ip adressen voor 1 apparaat....

Voor het gemak neem ik even aan dat ik jou verkeerd begrijp...
In plaatje 1 zie je de configuratie in NetDrive voor drive Y:\ waar 192.168.178.12 aan toegekend wordt
In plaatje 2 zie je welke inhoud weergegeven wordt als je op drive Y:\ klikt (die ik dus zojuist gemapped heb) of wanneer je in de adresbalk y:\ intypt en zijn er dus geen mappen te zien
In plaatje 3 zie je wat er gebeurt als in de adresbalk intypt ftp://192.168.178.12 (dus hetzelfde adres als waar ik de Y:\ drive aan heb toegekend in NetDrive) en zie je dat er dan wel mappen zichtbaar zijn.

Er is dus geen sprake van verschillende IP adressen. Je zat te kijken naar de Z:\ drive maar dat is een normale netwerkmapping naar een totaal andere machine.

Aha... daar zat de verwarring... ik knip dan altijd andere lokaties uit zo'n plaat je weg om vergissingen te voorkomen..
Nu duidelijk....
Terug: kan het iets met rechten van (sub)mappen te maken hebben?
Een gedeelde map gaat via een andere technologie (bijv SAMBA/SMB) dan ftp ... onder Linux weet ik 100 % zeker dat dit verschillend is que rechten.
Hoe dat hier zit?
Zet er eens een bestand in de root kan dat?
Mappen als My Photo en zo hebben ook vaak een andere status...
Wel map heb je bij als FTP root gezet.. ?

Was nogal wat knipwerk om die er uit te krijgen :)

Jee...rechten... Ik heb wel een username en password bij de toegang tot dat apparaat. Maar of die submappen iets aparts hebben weet ik niet.

Een bestand in de root zetten is me niet gelukt. In de submappen kan dat wel. Zouden ze dat ding dan toch dicht getimmerd hebben?

Als ik in NetDrive rechtstreeks verwijs naar "My Video" komt er bij het verbinden een foutmelding.

Ik denk dat ik het maar gewoon op moet geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan