FTP via IIS is niet bereikbaar via IE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frieske24

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2008
Berichten
9
Beste medewerkers,

Op mijn PC met een niet legale versie (sorry Bill) van Windows XP Professional draai ik sinds kort IIS (Internet Information Services) voor het opzetten van een FTP-server.
Het opzetten van de FTP server is gelukt, ik maak gebruik van poorten 20 en 21 en de boze buitenwereld mag anoniem inloggen op mijn machine.

Internetconnectie: KPN-direct-ADSL.
Modem: Thompson Speedtouch 546 (multi-pc modem)
De modem bevat een interne router. (IP 10.0.0.138) routerbereik 10.0.0.1 - 10.0.0.100 of zo

Daarachter: Sweex Draadloze netwerkrouter t.b.v. connectie met laptop. (IP 192.168.50.1) routerbereik 192.168.50.100 - 192.168-50-199 of zo

Probleem: via FTP-clients is mijn FTP bereikbaar. via webFTP (www.net2ftp.com) is mijn FTP bereikbaar, echter via Internet Explorer is mijn ftp (via ftp://84.87.xxx.xxx) niet bereikbaar. IE geeft een time-out fout en geeft aan dat machtigingen ontbreken.

Voor de digibeten en internetdummies in mijn familie is het toch handig als FTP via internet explorer zou werken, aangezien deze internetomgeving bij hen bekend is. Het installeren van een FTP Client of webFTP gaat menig een boven de pet.

Hebben jullie enig idee wat ik kan doen om FTP via IE mogelijk te maken in combinatie met Windows XP IIS ?

Indien testing van mijn FTP noodzakelijk is wil ik mijn IP-adres beschikbaar stellen, maar liever niet openbaar in het forum, aangezien prive foto's en filmpjes reeds actief zijn op de server.

Hopend op snelle hulp,

Groeten,
Friso
 
Probeer je in IE actief of passief te FTP-en?
Wijzig de methode, onafhankelijk welke je gebruikt en probeer het opnieuw.
 
Probeer je in IE actief of passief te FTP-en?
Wijzig de methode, onafhankelijk welke je gebruikt en probeer het opnieuw.

Ik heb beide methoden geprobeerd. Is het trouwens wel mogelijk om via genoemde routers mijn eigen ip adres te benaderen of wordt door loop in Speedtouch 546 de echte buitenwereld afgeschermd?

Momenteel probeer ik actief.
Actief benaderen van intern IP-adres 192.168.50.100 gaat wel via Internet Explorer.
Time-out en machtigingen worden mijnsinziens veroorzaakt door firewalls of routers.

Graag nog andere suggesties
 
Is het trouwens wel mogelijk om via genoemde routers mijn eigen ip adres te benaderen of wordt door loop in Speedtouch 546 de echte buitenwereld afgeschermd?
Volgens mij kan de Speedtouch dat niet aan, zijn voorganger in ieder geval niet. (heb ook de 546 gehad maar weet het niet meer zeker).
 
Volgens mij kan de Speedtouch dat niet aan, zijn voorganger in ieder geval niet. (heb ook de 546 gehad maar weet het niet meer zeker).

Is het een optie dat u mij een mail stuurt (prive) en dat i u mijn IP adres geef, zodat u zelf via IE mijn server kan testen?
e-mailadres janssen2048@zonnet.nl

Beste XP_PC,

Ik kom een artikel tegen over het verschil tussen actief en passief FTP-protocol,
waarin geadviseerd wordt om in IIS 6.0 en IIS 7.0 de uitgaande poorten te configureren in het register.
Zo kunnen de poorten worden opengezet in de firewall van windows en eventueel in routers.

zie: http://www.velikan.net/iis-passive-ftp/

De sleutels zijn niet gedefinieerd in mijn register (IIS 5.1)
Kan ik deze straffeloos toevoegen of zijn er betere opties aangezien ik qua versie niet voldoe aan het voorgestelde op deze site.

Groet
Friso
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan