ftp wachtwoord ondhouden in offiche

Status
Niet open voor verdere reacties.

net-marker

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Hallo

Ik maak veel gebruik van bestanden die op een server staan. Deze benader ik door de naar bestand open >> ftp locaties te gaan. Hier kan ik dan na het opgeven van mijn wachtwoord bij mijn bestanden komen. Het nadeel is dat ik elke keer dat ik een programma op nieuw open het wachtwoord weer op moet geven. Tijdens het gebruik onthoud hij wel het WW.

1 Wat kan ik er aan doen dat ik dit niet steeds meer hoef op te geven
2 hoe kan ik er voor zorgen dat er automatische een mapje op mijn ftp locatie wordt geopend ipv bv mijn documenten?

als je in de verkenner een netwerkschijf mapt met 'connect as a different user', dan heb je een schijf waar je naatoe kan gaan. bij extra - opties - bestandslocaties kan je ingeven waar hij naar toe moet om op te slaan of op te roepen.

steven

Ja oke. Goed idee. Maar ik kan mniet op "OK" klikken als ik een ftp map op geef. Ok blijft dan licht grijs.

en in een dosvenster met 'net use f:' werken. misschien moet je wel het IP-adres van de server opgeven. ik kan het hier niet testen en ik weet niet of ik vanavond tijd heb.

steven

ik heb even tijd gehad om hier wat te testen, maar het lukt me ook niet. theoretisch zou ik zeggen dat het moet gaan, maar in de praktijk lukt het niet. misschien doe ik toch iets verkeerd. ik kan je dus niet verder helpen.

steven

Jammer, maar bedankt voor de moeite. Als je nog iets te binnen schiet hoor ik het graag.

Er zijn immers toch wel meer mensen die op deze manier werken? of zijn er handigere methodes voor?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan