FTP werkend krijgen over WWW

Status
Niet open voor verdere reacties.

jegero13

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2008
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijd een IIS webserver draaien. Nu heb ik het voormekaar gekregen om 2 domeinnamen te linken aan 1 server.
Ik heb dus 2 websites draaien op 1 server.
Nu is een klasgenoot van mij bezig met 1 van die websites, en aangezien ik toch al een server heb wil ik graag FTP installeren, zodat hij makkelijk erbij kan.
Ik heb het op het moment met Hamachi draaien, dan kun je bij alle gedeelde mappen van de server komen. Alleen ik wil dit niet, omdat je ook bij de persoonlijke bestanden kan komen zeg maar. Omdat deze server ook als soort van NAS werkt.

Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet werkend.
Lokaal werkt alles, als ik op m'n laptop het IP van de server intyp, (192.168.1.254), dan lukt alles. Ik kan alle mappen bekijken, ik kan uploaden en downloaden.
Alleen als ik verbinding wil maken via m'n Domeinnaam zeg maar, in dit geval: stegewans.nl dan maakt hij verbinding, hij logt in maar ik krijg dan de melding:
Code:
Status:	Verbonden
Status:	Mappenlijst ophalen...
Commando:	PWD
Antwoord:	257 "/" is current directory.
Commando:	TYPE I
Antwoord:	200 Type set to I
Commando:	PASV
Antwoord:	227 Entering Passive Mode (94,***,***,**,195,104)
Commando:	MLSD
Antwoord:	425 Can't open data connection.
Fout:	Ontvangen van mappenlijst is mislukt

Ik heb al veel geprobeerd, zoals de poort 2150 openzetten, de poort 20 openzetten. Met Passive Mode een paar poorten ingevuld en die ook opengezet op de router maar ik blijf maar dezelfde fout krijgen. Het lijkt me dat dit niet aan Firewall op de server ligt, omdat alles lokaal wel helemaal naar behoren werkt.
Ik gebruik trouwens Filezilla server op Windows Server 2008.
Als client gebruik ik ook Filezilla.

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben, dan kan ik dit werkend krijgen.
Alvast bedankt,

Jelle

Laatst bewerkt:
Je zegt niet te denken dat het aan de firewall ligt, maar heb je het al eens geprobeerd met de firewall uitgeschakeld?

Nou ja, lijkt me sterk. Aangezien via Lan alles wel werkt ;-) Maar zal het eens proberen! Welke poorten moet ik dan openzetten?

Ooh, zie net dat m'n firewall al uitstaat. Heb ik al keer ergens anders voor gedaan!

Ok, per ongeluk wel getest dus ;)

Jaa zeker! Dus nu de vraag of u/jij misschien nog een andere oplossing heeft?

Zeg maar jij hoor :)
Heb je port 21 geforward naar het ip adres van de PC waar de FTP server draait?

@edmoor Ja, dat heb ik gedaan! Ik heb ook al verschillende poorten geprobeerd zoals eerder al aangegeven.

@dannywillem Ik zal het vanavond eens gaan proberen, ik zit op het moment nog op school en moet uit school werken! ;-) Ik zal laten weten of het werkt!

Alvast bedankt beide!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan