ftp werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zijn twee dingen van belang, staat je internet provider wel ftp verkeer toe en maak eens een account aan om e.e.a. te testen ivm de foutmelding op de verbinding.

Heb ik net toevallig gedaan, een ander account te maken, maar werkt niet op FTP wel op sftp en de FTP op mijn synology werkt wel dus wordt wel toegestaan van mijn provider.

Ok,je zult voor de niet werkende ftp een andere poort moeten kiezen. Een poort gaat nml naar een ipadres, aangezien je twee apparaten hebt met ftp, kan het verkeer op poort 21 maar naar 1 ipadres gestuurd worden. Je zult het ftp verkeer voor het tweede apparaat dus een andere ftp poort moeten geven.

En die worden op de router doorgestuurd naar de juiste ipadressen?

Ja dat klopt en zowel in het modem van ziggo als in mijn router zijn de poorten door verwezen.

ok, raar.
1- wat als je de werkende ftp ontkoppelt en de niet werkende ftp benaderd, werkt dan e.e.a. wel?
2-welke type protocollen zijn er toegekend, alleen tcp of ook udp(zo ja, beide eens proberen)
3-wat als je sftp gebruikt
4-heb je al een ander ftp programma geprobeerd?

Oké dat ontkoppelen wordt een beetje moeilijk want daar staan ook drie camera's op.ik heb ook een ander FTP programma geprobeerd maar daar doet ie het ook niet.sftp werkt wel.en de protocol staat nu op beide maar heb ook tcp geprobeerd maar deed het ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan