Ftp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nick_k

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2004
Als ik een ftp server wil bezoeken krijg ik altijd deze melding: Kan geen toegang tot deze map krijgen. Controleer of u de bestandsnaam juist heb gespeld en of u wel een toegangsmachtiging voor de map hebt.

Details: kan geen verbinding maken met de server

Vrienden van mij kunnen wel sites bezoeken waar ik met mijn pc niet op kan, ook mijn andere pc in het netwerk kan niet op ftp. Hoe verhelp ik dit probleem????

Zijn dit warez ftp's? Die zijn nogal eens down en moet je je bijv aanmelden om op die server te komen. Probeer het anders met FileZille, een gratis FTP-client.

Nee het zijn geen warez ftp. Gewoon een server van een kennis ken ik nog niet eens op, ook niet met leech ftp

Volgens mij moet je dan onder extra; internet-opties; en dan de tab "geavanceerd" instellen dat FTP-weergave staat ingesteld, en even uitproberen of "passieve FTP" iets uithaalt (als je een firewall of ADSL hebt moet je die inschakelen geloof ik)

Heb je het ook al met FileZilla geprobeerd?

Je vult je private ip-adres in je router bij de instelling "DMZ Host Setup".
En vink het vierkantje af voor het op enable zetten van deze service, en klik op OK.

In elk geval gaat het bij mijn router op die manier.

Dennis.

Hmz vergeten te vertellen, netwerk is gewoon 2pc's via utp aan elkaar niks ertussen rechtstreeks

Geplaatst door Nick_k
Hmz vergeten te vertellen, netwerk is gewoon 2pc's via utp aan elkaar niks ertussen rechtstreeks

Heb je een inbelverbinding(modem) of verloopt dat via een router?

Trouwens kun je ook met de andere pc pingen? Als dat niet het geval is, dan is de netwerkaartinstelling van die pc die niet met het modem en/of router verbonden is niet goed.

Dennis.

Mijn adsl komt binnen via modem dan naar pc 1. De verbinding op pc1 staat gedeeld voor pc 2.

Oke, bedankt. Je zou toch ergens via "Nat setup" in "DMZ Host setup" terechtkomen. Daar voer je je private ip-adres in. Dit ip verkrijg je door in een dos-venster ipconfig /all in te typen. Daar waar de regel ip-address staat, staat ook je private ip.

Dit kan bijvoorbeeld: 192.168.1.10 , 192.168.1.10 , 10.0.0.1 of 10.0.0.2 zijn.

Dennis.

Yo ik ben nie zo into netwerken waar kan ik die setups precies vinden???

Weet je het ip van je router? Zo nee, probeer in de browser het volgende in te voeren:

http://192.168.1.1

Je krijgt dan een menu van je router te zien. En probeer daar naar het woord "DMZ" bij "Nat setup" te zoeken.

Kom je in je router niet binnen, probeer dan deze:

http://10.0.0.138

Dennis.

hummmmm

Je zou de firewall kunnen verwijderen indien geinstaleerd.
Zelfs als je de firewall uit zet werkt hij toch.
Maar nu valt me effe iets in.
Als je windowsXP hebt en je kijkt bij de eigenschappen van je harde schijf.
Dan heb je het tabblad beveiliging.
Zet je zelf daar eens bij.
Maar ga eerst naar START/UItvoeren en type
control userpasswords2
Check dan effe wat je bent
administrator of iets anders.
maak je dan ook nog effe lid van poweruser
( hoofdgebruiker ).
Voeg je dan zelf toe bij de eigenschappen van je harde schijf :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug