ftp???

Status
Niet open voor verdere reacties.

dbijman

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Goedemiddag,

Wij moeten via ftp bij een ander bedrijf iets downloaden.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet gaan doen. Ik begrijp wel dat ik eerst een programma nodig heb om het uberhaupt te kunnen gaan doen. Zo'n programma wil ik graag downloaden, alleen weet ik niet waar.

Daarnaast wil ik graag weten hoe het verder werkt.

Iemand tips?

Het kan misschien ook gewoon in internet explorer, wel even je instellingen nakijken : Extra>Internet opties>Geavanceerd>
En dan Map weergave voor FTP inschakelen en Passieve FTP protocol gebruiken

Dan type je in je adres balk in

Code:
ftp://inlognaam:wachtwoord@ip adres: poort nummer

Als poort nummer 21 is hoef je die niet in te vullen

Let op!!! geen spaties in de link ( moest hier wel ander kwam er een smillie tevoorschijn :p )
suc 6:thumb:

Laatst bewerkt:
Welk ip adres moet ik hebben, als het van het andere bedrijf is, dan gaat het zo niet lukken.

De poort vogel ik nog wel uit.

De rest lukte wel....

Geplaatst door Paintje
Let op!!! geen spaties in de link ( moest hier wel ander kwam er een smillie tevoorschijn :p )
suc 6:thumb:
Hoi Paintje. Onder het bericht kun je dan een vinkje zetten bij "Gebruik geen smilies in dit bericht".

Guus.

Geplaatst door dbijman
Welk ip adres moet ik hebben, als het van het andere bedrijf is, dan gaat het zo niet lukken.

De poort vogel ik nog wel uit.

De rest lukte wel....

Het kan ook op naam als je de naam van de ftp server weet.
Dus bij voorbeeld drukkerij.nl

De .nl of .com moet er wel bij, maar het preciese adres moet je van dat bedrijf krijgen.

Geplaatst door Guus abc
Hoi Paintje. Onder het bericht kun je dan een vinkje zetten bij "Gebruik geen smilies in dit bericht".

Guus.

:) bedankt voor de tip Guus, was me nog niet opgevallen :o

Als ik poort 8080 gebruik dan krijg ik de melding, dat ik alleen maar mag kijken. En dat ik een andere proxy server moet gebruikenen. Als ik dan oke klik krijg ik naar verloop van tijd de melding:

HTTP Error
Status : 502 Bad Gateway

Description : DNS Host name resolution failed. (bemet.nl)

Note : If necessary, please contact your Systems Administrator for resolution

P.s. Dit krijg ik ook als ik geen poort ingeef????

Wie weet wat ik nu nog kan doen?

Als je alleen maar mag kijken, dan kun je het downloaden wel vergeten. Vraag bij het bedrijf even een gebruikersnaam en wachtwoord op, dan kun je met b.v. filezilla gewoon downloaden.

Kan het zijn dat je in een windows netwerk zit, en afhankelijk bent van een ISA server of ms proxy server om op het internet te komen?
Zo ja, let er dan op dat je werkstation respectivelijk firewallclient of proxyclient heeft draaien, anders mag je geen gebruik maken van poort 21.

HEt IP adres is weldegelijk nodig. Als je de naam van het bedrijf gebruikt wordt dat toch "omgezet" in het ip adres.

Op http://www.ipswitch.nl/ kan je WSFTP pro (trail) downloaden, dat is een vrij gemakkelijk FTP programma.

Succes!

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan