Ftp?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hsshm

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2011
Hey mensen

Ik heb een vraagje ivm het opzetten van een ftp-server. Ik ben namelijk van plan om een website te maken voor een vereniging, en daar komt veel bij kijken. Mijn vraag heeft te maken met het verband tussen deze website en een ftp-server. Moet ik ook een ftp-server opzetten, om daarop de website te hosten, of is dan niet nodig? Waar dient zo'n ftp-server eigenlijk voor?

Dank u wel!

Een ftp-server heb je nodig als je de websites zelf gaat hosten zodat je de websites op de server kunt zetten met een ftp cliënt.
Ik raad je aan om een hosting pakket te huren bij een bedrijf wat hosting verhuurd, dan hoef je je ook niet bezig te houden met het instellen van de server.

Ja, gwn een pakket kopen voor een paar jaar.. of ik host um voor je... tot een bepaalde grens is het gratis, en ik wil je dan ook nog best wat helpen met je website.. want jij een eigen ftp server gaat niet goed komen.. ;) grapje

Om een website zelf te hosten heb je geen FTP server nodig maar een webserver.
Een FTP server kan handig zijn om bestanden te delen of uit te wisselen, maar hierop zal je geen website kunnen hosten.

Denk wel eerst goed na om zelf een website te hosten, want daar kleven veel nadelen aan, maar natuurlijk heeft dit ook wel enkele voordelen. Beter is dan zoals de anderen ook zeggen om een Hosting pakket te nemen bij een Hosting provider.

En als ik mijn website in Drupal of Joomla gaat maken, heb ik dan ook nood aan hosting pakket van zo'n provider?

Ja, maar controleer wel of er een database bij zit. Dit is meestal wel het geval, toch effe checken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan