Fuji digitale camara S5600.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kolar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kolar

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
:thumb: Ik hebt sinds een paar maanden deze dig.camara van fuji,en ik heb al menige foto's gemaakt maar toch blijven de foto's te korrelig ze zijn niet echt mooi scherp.
ik heb al verschillende instellingen geprobeert maar nog zijn ze niet echt mooi.
wat kan ik er aan doen,is er iemand die een goede tip voor mij heeft.

Op wat voor resolutie heb je hem staan??
Ik heb zelf de S5000 en die is 3 megapixel en die maakt haarscherpe foto's.

Laatst bewerkt:
Ik heb hem op 3.2 milj.pixels staan.
De foto's die ik bij daglicht maakt zijn wel redelijk en de macro's zijn ook wel goed.
maar het gaat voornamelijk om de binnen en avond foto's.
ik zet hem dan op autom. en de camera doet het werk!

Misschien helpt het om dan de iso waarde te veranderen. Ik zag in de handleiding dat ze een iso waarde van 800 gebruikte voor een foto bij avond.

Kolar zei:
Heb ik gedaan hij staat nu op iso 800.

Iso 800 is veels te hoog voor een compact camera. Vooral bij foto's met minder licht, krijg je enorme ruisontwikkeling.

Zet de ISO waarde zo laag mogelijk, en hooguit een paar stapjes hoger.

Mvg Patrick

Laatst bewerkt:
Dat ga ik vanavond proberen, alvast bedankt
als het niet lukt dan horen jullie mij wel weer.
groetjes Peet.

Iso 800 is veels te hoog voor een compact camera. Vooral bij foto's met minder licht, krijg je enorme ruisontwikkeling.

Zet de ISO waarde zo laag mogelijk, en hooguit een paar stapjes hoger.

Mvg Patrick

De S5600 valt niet onder de compact camera's (evenmin onder de spiegelreflex cam's)

Zoals bij de meeste camera's is de automatische stand niet echt aan te bevelen. Zelf werk ik meestal volledig handmatig (Fuji S9500) met een ISO waarde tussen de 80 en 400 (overigens, bekijk eens een foto van een ouderwetse ISO1600 film, ook daar zal je zien dat die niet 'zuiver' is, immers de 'grain' is veel grover om de grotere lichtgevoeligheid te behalen)
Om (veel) ruis te voorkomen bij hogere ISO waarden wil het soms helpen een langere sluitertijd te nemen.

Ik heb behoorlijk wat merken en typen camera's versleten en kan niet tot een andere conclusie komen dat handmatig instellen van een camera in 95% van de gevallen een beter resultaat geeft.

Overigens blijft het me verbazen dat mensen sinds de komst van de digitale camera foto's proberen te maken zonder flits waar men 'vroeger' allang de flitser zou hebben gebruikt.

De S5600 valt niet onder de compact camera's (evenmin onder de spiegelreflex cam's)

Deze camera heeft geen spiegel dus val gewoon onder de compactcamera's.
De grootte van de cam heeft er niets mee te maken.

Mvg P

Deze camera heeft geen spiegel dus val gewoon onder de compactcamera's.
De grootte van de cam heeft er niets mee te maken.

Mvg P

Ik heb het ook niet over de grootte van de cam, maar over de grootte (kwaliteit) van lens en de mogelijkheid om andere (voorzet) lenzen te gebruiken.
Ook Fuji vindt dat deze camera's in dezelfde categorie vallen als de grote broer S3 (wel spiegelreflex), het blijft vreemd dat sommige mensen vinden dat het beeld via een spiegel in de zoeker komt deze camera beter zou zijn als een camera waar het beeld vanaf de CCD vertoont wordt op een LCD scherm, terwijl de sluitertechniek exact hetzelfde is.
Voor mij ligt het criterium dan ook bij het gebruikte 'glas' en de mogelijkheid om andere dan wel voorzet lenzen te gebruiken en niet bij de gebruikte 'zoekermethode'.

Ik heb het ook niet over de grootte van de cam, maar over de grootte (kwaliteit) van lens en de mogelijkheid om andere (voorzet) lenzen te gebruiken.
Ook Fuji vindt dat deze camera's in dezelfde categorie vallen als de grote broer S3 (wel spiegelreflex), het blijft vreemd dat sommige mensen vinden dat het beeld via een spiegel in de zoeker komt deze camera beter zou zijn als een camera waar het beeld vanaf de CCD vertoont wordt op een LCD scherm, terwijl de sluitertechniek exact hetzelfde is.
Voor mij ligt het criterium dan ook bij het gebruikte 'glas' en de mogelijkheid om andere dan wel voorzet lenzen te gebruiken en niet bij de gebruikte 'zoekermethode'.

Bij een cam die geen spiegel heeft, en waarmee je dus het beeld rechtstreeks kan zien op het LCD schermpje, zal altijd meer ruis vertonen, omdat er constant een spanning staat op de Sensor.

Mvg P

Bij een cam die geen spiegel heeft, en waarmee je dus het beeld rechtstreeks kan zien op het LCD schermpje, zal altijd meer ruis vertonen, omdat er constant een spanning staat op de Sensor.

Mvg P

Dan heb je het dus over het beeld in de zoeker, de kwaliteit van de foto wordt daardoor niet beïnvloedt, maar door (o.a.) de eerder door mij genoemde punten, anders zou bij b.v. een Nikon D80 ook de kwaliteit achteruitgaan als het LCD scherm gebruikt wordt. (iets wat het merendeel van de mensheid overigens schijnt te doen met spiegelreflex camera's)
Voor mij is een zoeker niet meer dan een richtmiddel, de kwaliteit van de foto bepaal ik zelf door instellingen en kwaliteit van lenzen.

Het 'probleem' bij deze benamingen is gewoon dat er een nieuwe techniek is waarvoor men 'vroeger' nog geen naampje bedacht heeft, maar om dan direct alle niet spiegelreflex camera's als minder van kwaliteit te bestempelen gaat toch echt te ver.

Dan heb je het dus over het beeld in de zoeker, de kwaliteit van de foto wordt daardoor niet beïnvloedt, maar door (o.a.) de eerder door mij genoemde punten, anders zou bij b.v. een Nikon D80 ook de kwaliteit achteruitgaan als het LCD scherm gebruikt wordt. (iets wat het merendeel van de mensheid overigens schijnt te doen met spiegelreflex camera's)
Voor mij is een zoeker niet meer dan een richtmiddel, de kwaliteit van de foto bepaal ik zelf door instellingen en kwaliteit van lenzen.

Het 'probleem' bij deze benamingen is gewoon dat er een nieuwe techniek is waarvoor men 'vroeger' nog geen naampje bedacht heeft, maar om dan direct alle niet spiegelreflex camera's als minder van kwaliteit te bestempelen gaat toch echt te ver.

Bij de D80 is het niet mogelijk om via het LCD te kijken, alleen maar via de viewfinder.

Bij de D80 is het niet mogelijk om via het LCD te kijken, alleen maar via de viewfinder.

Evenals dat bij andere spiegelrelex camera's ook niet mogelijk is.
Dat maakt de Fuji s5600 en de s9500 compact camera's (wel met veel handmatige instel mogelijkheden). Dus als je wilt zou je kunnen zeggen dat het tussen DSLR en compact in zit.

Evenals dat bij andere spiegelrelex camera's ook niet mogelijk is.
Dat maakt de Fuji s5600 en de s9500 compact camera's (wel met veel handmatige instel mogelijkheden). Dus als je wilt zou je kunnen zeggen dat het tussen DSLR en compact in zit.

Dat was ook mijn standpunt.
De Fuji is gewoon een uit de kluiten gewassen compact camera.

Dat was ook mijn standpunt.
De Fuji is gewoon een uit de kluiten gewassen compact camera.

Dan zijn wij het eens!

Zelf heb ik een Canon IS2: ook compact met vele instel mogelijkheden, maar wel een compact camera, dus zeker geen spiegel reflex. Een ander kenmerk van een spiegel reflex is dat de lens demontabel is. Dat je voorzet lenzen kunt monteren is wat anders.

Niet alleen van een SLR is de lens verwisselbaar, ook bij meetzoekercamera's zijn er modellen waarbij de lens verwisselbaar is. (zo ook bij mijn eigen voïgtlander)

Ik denk ook dat de meetzoekercamera qua werking enigszins te vergelijken is met, in dit geval de Fuji S5600/9500. De gebruikte techniek opname en instel techniek is gelijk aan SLR alleen de gebruikte zoekerfunctie verschilt.

Overigens heb ik al in het begin aangegeven dat beide Fuji's geen SLR's zijn.

hoi

weet iemand waar ik ergens een nederlandse handleiding in pdf kan downloaden?

alvast bedankt

vledder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan