Fuji Finepix HS30EXR

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loraine

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2007
Berichten
33
Hallo,

Ik heb een aantal vragen over de Fuji Finepix HS30EXR en ik hoop dat er iemand is die mij hiermee verder kan helpen.

Ik fotografeer al een aantal jaren met compactcamera's. Mijn eerste was ook een Fuji Finepix. Nu heb ik een Panasonic,
ondertussen zo'n 3 jaar oud denk ik. Ik merk gewoon dat hij aan vervanging toe is, hij maakt de foto's gewoon niet meer
zo mooi en scherp als dat hij altijd deed. En ook vond ik mijn oude Fuji fijner. Dus vandaar dat ik nu weer op zoek ben gegaan
naar een Fuji. En ik ben dus op bovenstaande camera uitgekomen. Ik weet dat deze nog niet leverbaar is, en dat uitgebreide
reviews e.d. dus nog niet echt te vinden zijn. Maar ik hoop dat aan de hand van de specificaties [die al wel bekend zijn] mijn
vragen beantwoord kunnen worden.

Ik gebruik mijn camera voornamelijk voor het fotograferen van dieren, en dan met name papegaaien. En voor concerten/optredens.
Voor papegaaien die 'stilzitten' weet ik dat de camera prima geschikt zal zijn. Alleen het zou ook fijn als ik hier vliegende papegaaien
mee zou kunnen fotograferen. Zou dit met deze camera moeten lukken, of is dit te hoog gegrepen?

En daarnaast dus de concerten/optredens. Waar vaak weinig licht is, en ook veel bewogen wordt. Met mijn huidige camera merk ik
dat de laatste tijd enorm veel foto's mislukken [zo'n 90%], bewogen, te weinig licht e.d. Zou deze camera daar moeite mee hebben?

En als laatste vraag; De filmpjes van deze camera. Hoe zit het met de geluidskwaliteit. En dan met name in de buurt van boxen. Met mijn
huidige camera is de films & geluidskwaliteit perfect. Maar zodra ik te dicht bij een box in de buurt kom, kan ik filmen wel vergeten omdat het
geluid dat echt niet meer om aan te horen is, zo slecht. Hoe zal dat zijn met deze camera? En als dit iets is wat niet te voorkomen is, is dat