Fujitsu Amilo Pi 2550 valt regelmatig uit zonder melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

NiekVoost

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2008
Berichten
21
Dag,

Een paar vrienden hadden problemen met hun laptop. Die hadden zij via internet gekocht zonder besturingssysteem en door iemand anders Windows Vista Basic op laten zetten.
Maar na een tijdje (weet niet precies hoe lang), viel deze laptop na een bepaalde tijd zomaar uit, zonder een melding te geven. Omdat mijn voorgang geen goede indruk had afgegeven werd ik gevraagd of ik dit probleem kon oplossen.
Men wist mij te vertellen dat de installatie van Vista niet helemaal volledig was afgerond, wat dan mogelijk de oplossing zou zijn van de het uitvallen. De Vista dvd heb men niet meer, maar ze hadden er liever Windows XP op. Dus ik Windows XP erop gezet, drivers geinstaleerd, software erop enzovoort, en hij leek weer te werken!
Ik liet hem voor de zekerheid gewoon een kwartiertje aan staan op het bureaublad en op eens viel uit zonder een melding of geluid te geven uit.
Na heel wat pogingen (want hij wilde niet meer aangaan), accu eruit enzovoort, had ik hem weer aangekregen, en windows startte weer op.
Ik in het logboek gekeken voor een melding van een fout o.i.d maar niets te vinden.
Dan maar een prestatie en betrouwbaarheidscontrole, en jawel hoor na 5 minuten viel hij weer uit. Deze keer ging hij wel wat makkelijker aan, maar deed het beeld heel raar. (allemaal strepen en blokjes en allerlei kleuren door elkaar heen enzo).
En dit verhaal kan ik zolang schrijven als ik wilt, het blijft zich herhalen.

Ik heb bij deze computer de optie, computer opnieuw opstarten na fouten al uitgezet, WhoCrashed heb ik gedraaid, kan niets vinden,drivers zal allemaal up to date.

Iemand een idee, wat dit zou kunnen zijn, met een mogelijk oplossing?

Alvast bedankt;
Niek van Oost
 
Kan helaas veel oorzaken hebben. De laptop kan te warm worden, waardoor hij uitvalt. Er kan een probleem zijn met het geheugen, de harde schijf of de processor/moederbord.

Probeer eerst eens met een programmaatje te kijken hoe warm hij wordt.
Verder kun je een geheugen- en hardeschijftest doen, respectievelijk bijvoorbeeld Memtest en het HD test programma van je hardeschijffabrikant. Hiermee kun je kijken of het geheugen en de HD hardwarematig in orde zijn, zonder dat je Windows hoeft op te starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan