Fujitsu-Siemens Scaleo geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

beer.en.ko

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
71
Wie weet welk geheugen er zit in een Fujitsu-Siemens Scaleo Internet PC (f 2499,-) gekocht bij Albert Heijn eind 1999? Hoeveel zit er standaard in en met hoeveel kan ik hem uitbreiden?
 
Kijk even met een prog als AIDA32, desnoods bij de eigenschappen van Deze Computer.
 
Eh, computer is niet van mij en momenteel niet bereikbaar.

De vraag kan eenvoudig beantwoord worden door 1 van de velen die zo'n PC gekocht hebben en jouw suggestie opvolgen.

Iemand?
 
Heel waarschijnlijk 64 MB. Dat was toen de meest gangbare hoeveelheid. Maar destijd werd niet de Scaleo maar de Myrica (ook met 64 MB) via Albert Heijn verkocht, dus weet je zeker dat het een Scaleo is?
 
Ik weet heel zeker dat het een Scaleo is, en inmiddels ook dat er nu waarschijnlijk 64 Mb geheugen in zit. Ik weet alleen nog niet hoe groot en van welk type de geheugenmodules moeten zijn die ik er bij kan prikken. ECC of niet? SDRAM of anders? Snelheid indien van toepassing? etc ...
 
Als je dat wilt weten, dan moet je even het serienummer opgeven dat op de achter- of onderkant staat (10 cijfers, begint met een 3). Eventueel kan ik het ook bepalen als je het type van het moederbord weet, maar dat zou je dan ook zelf moeten kunnen. En het staat ook nog in de handleiding die is meegeleverd, ofwel op papier ofwel als .pdf op de Driver & Utilities CDROM.
Los daarvan: Destijds was gewoon 100 MHz SDRAM het meest gebruikte type, en in consumenten PC zit vrijwel zeker geen ECC. Maar als je meer wilt weten, dan even snr...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan