Fujitsu Siemens Scaleo X Werkt niet ( Meer )

Status
Niet open voor verdere reacties.

rowtjee

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Berichten
30
Hallo,

ik heb ooit een x een pc van mijn oom gekocht
maar als ik op de aan-knop druk dan gaat ie normaal aan.
maar dan zet ik hem uit, en dan weer aan,
dan gaat ie niet meer aan.
dan hoor je hem 1 sec blazen en dan is hij weer uit
en na een onregelmatige tijd start ie wel weer op
weet iemand waar dit mee temaken heeft ?
ik heb al de voeding vervangen
en de video kaart.

de specificaties zijn zover ik weet,
Processor : Intel Pentium 4
Videokaart : Asus eah4350 Silent 512 mb
OS :Windows xp
Geheugen : 2x 512 mb RAM

dit is alles wat ik weet,
zou iemand mij kunnen helpen ?

Mvg,
Rowan Visser
 
Hallo rowtjee,
Controleer eerst of de batterij nog wel geladen is. Op een knoopcel staat 3 Volt dus 1,5 volt met een gewone batterijmeter is dan half vol. Misschien dat deze bijna leeg is en niet altijd de bios informatie lezen kan. Laat hem niet in de computer springen en haal de spanning van de computer af. Bekijk dan of de voeding voldoende zwaar is voor de computer. Je zou kunnen starten zonder stroomstekkers in het CDRom station en de Harde schijf om te proberen, wanneer het euvel weer optreedt. Wat wel eens wil gebeuren is dat de aan/uit knop niet meer goed werkt. Daarvoor zou je in de handleiding moeten zoeken naar de pennetjes waar die schakelaar op aangesloten zit of kijk goed in de kast en noteer goed hoe die zitten. Er staat ook wel in het klein bij welke voor de schakelaar zijn en welke voor de LED. de stekkertjes zelf zijn ook beschreven met waar ze voor zijn. Haal nu, bij weigering op te starten, de schakelaar en LED stekkertjes los van de pennetjes en zet heel even een jumpertje over de schakelaar pennetjes en kijk of de computer normaal opstart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan