Fujitsu ziet maar gedeelte geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Haaikneuter

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2004
Berichten
93
Ik heb een wat oudere Fujitsu met CW 35-L moederbord met plaats voor 2 geheugenbankjes SDram voor totaal 512 Mb maximum. Ik gebruik die als een reserve PC, met genoegen maar wilde die wat sneller maken.
Bios is Award modular v 6.00 P6. OS is XP Pro Sp3.
Ik had er inzitten 1 geheugen bankje PC 133-333-520 256Mb, dat ging goed en de 256 werden geheel herkend.
Nu heb ik 2 identieke geheugens van Apacer met specs: 256 Mb UNB PC133 CL 2.
Als ik er die instop dan herkend hij maar 256Mb totaal, wanneer ik er een bankje uithaal dan zie ik dat er maar 128 Mb herkend wordt.
Ik heb ook met een ander bankje van 512Mb geprobeerd en dan herkend de PC ook maar 128 Mb van de 512. In beide gevallen dus tragere PC.
Als ik het oude bankje van 256 weer terug stop en dan er een bankje van 128 bij stop van Kingston KVR 133 x64 C3Q/128 dan zie ik wel een totaal van 384 Mb.
Waar zit de knoop nu? Weet iemand hier wat van te vertellen en of de Apacer bankjes te gebruiken zijn?
Alvast bedankt.
 
PC 133 heb je in 8chips enkelzijdig en 16chips dubbelzijdig.
Moederborden konden soms maar met één soort overweg, de andere soort wordt dan, of niet, of zoals bij jou, maar voor de helft herkend.


mvg leo
 
PC 133 heb je in 8chips enkelzijdig en 16chips dubbelzijdig.
Moederborden konden soms maar met één soort overweg, de andere soort wordt dan, of niet, of zoals bij jou, maar voor de helft herkend.

Leo bedankt voor je snelle reactie maar de Apacer zijn enkelvoudig met 8 chips. Wat er in zat was echter dubbelzijdig met weerszijden 8 chips en wat wel werkte zoals ik schreef is een Kingston erbij plaatsen die ook enkelvoudig is met 8 chips.
Nog iets anders mogelijk?
 
Probleem opgelost, na lang zoeken twee bankjes van 256Mb gevonden van verschillend fabrikaat maar PC ziet ze volledig dus het draait prima. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan