full screen popup uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReneRijk

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2008
Hoi Allemaal,

Ik heb een worksheet met een UserForm. Als de user de worksheet opstart gaat Excel in full screen werken.(heb ik zo ingesteld via VBA)
Echter er verschijnt ook een popup om terug te schakelen van full screen naar normale view.
Is er een vba code om er voor te zorgen dat deze popup niet op komt.
De user kan namelijk verder niks veranderen met uitzondering van het invullen van de UserForm.
Het popup'je (volledig scherm sluiten) staat in de weg en is helemaal niet nodig voor deze worksheet.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Peace,
René :thumb:

Edit: De vraag heeft betrekking op Excel 2003. (In 2007 is dit popup schermpje er niet meer)

Laatst bewerkt:
Hoi Allemaal,

Vraag is opgelost. Ik zal even schrijven hoe ik het opgelost heb. Wellicht heeft er iemand anders wat aan.

Ik heb de macro recorder aangezet en op het kruisje geklikt om Het popup'je (volledig scherm sluiten) te sluiten. Daar kwam het volgende uit,

Code:
Application.CommandBars("Full Screen").Visible = False

Dit ingevoegd in de VBA van mijn worksheet en nu werkt het zoals ik in gedachte had.

Peace,
René. :thumb:

Hey René,

Ik ben nieuwsgierig hoe je het voor elkaar hebt gekregen dat de worksheet opstart in full screen. Hoe heb je dat gedaan in VBA en wat is de code?
Ik ben met een werkblad bezig waarvoor dat zeer geschikt zou zijn.

Alvast bedankt.

rEdrAT

Eigenlijk heel simpel,

Ik heb voor 2003 en 2007 de code. Ik weet niet welke versie van office je gebruikt.

Office 2007
Code:
Private Sub Workbook_Open()

Application.ExecuteExcel4Macro "SHOW.TOOLBAR(""Ribbon"",False)"

End Sub

Office 2003
Code:
Private Sub Workbook_Open()

Application.DisplayFullScreen = True

End Sub

Peace,
Rene. :thumb:

Laatst bewerkt:
Hey René,

Bedankt voor je snelle reactie. Het werkt perfect in office 2007 en ik kan het goed gebruiken.

Eén vraagje nog:
weet je ook een snelle manier (funtietoets oid) waarmee ik de functie volledig scherm uitschakel als ik het bestand zelf wil aanpassen. Ik gebruik het bestand namelijk ook voor anderen die enkel gegevens mogen invoeren. Maar ik wil zelf wel gemakkelijk bij de funties kunnen om wijzigingen etc. aan te brengen in het origineel.
Het bestandsformaat is overigens een sjabloon met macro's voor het geval dat dat uitmaakt.

Groeten,

Robert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan