Full screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tubby

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2004
beste mensen,

Steeds als ik een filmpje via internet bekijk(bijvoorbeeld kopspijkers etc.) en ik zet hem op fullscreen krijg ik geen helder beeld,terwijl bij vrienden van mij dat wellis en hun pc al 4 jaar ouder zijn als die van mij.
ik heb deze pc nu 3 weken ofzo.
weet iemand hoe je dat kan verhelpen/wat je moet downloaden ofzo?

alvast bedankt!

tja, er kunnen meerdere oorzaken zijn :

1. heb je de laatste driver(s) voor je videokaart ?
2. is het goede beeldscherm geslecteerd ?
3. staat de kleurendiepte goed ingesteld ?
4. heb je de juiste codecs voor de filmpjes op je machine
5. weet je heel zeker dat exact hetzelfde filmpje bij anderen wel goed in de full screen modus zichtbaar is? Sommige filmpjes laten zich nu eenmaal niet vergrooten zonder "troebel" te worden.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gast0225
tja, er kunnen meerdere oorzaken zijn :

1. heb je de laatste driver(s) voor je videokaart ?
2. is het goede beeldscherm geslecteerd ?
3. staat de kleurendiepte goed ingesteld ?
4. heb je de juiste codecs voor de filmpjes op je machine
5. weet je heel zeker dat exact hetzelfde filmpje bij anderen wel goed in de full screen modus zichtbaar is? Sommige filmpjes laten zich nu eenmaal niet vergrooten zonder "troebel" te worden.

Moet ik da in de mediaplayer instellen of in configuratiescherm?

Overigens : Welkom op de Helpmij !

voordat je een heleboel instellingen gaat controleren en wellicht dingetjes gaat downloaden is het misschien handig om eerst die ene vraag te beantwoorden :

weet je HEEL erg zeker dat PRECIES hetzelfde filmpje bij jou "troebel" is en bij die andere mensen 100% oke, in de full screen modus ?

Geplaatst door gast0225
Overigens : Welkom op de Helpmij !

voordat je een heleboel instellingen gaat controleren en wellicht dingetjes gaat downloaden is het misschien handig om eerst die ene vraag te beantwoorden :

weet je HEEL erg zeker dat PRECIES hetzelfde filmpje bij jou "troebel" is en bij die andere mensen 100% oke, in de full screen modus ?

tnx:)

Dat weet ik echt 100% zeker ja.

oke dan,

begin met een rechtsklik op je buroblad en kies voor eigenschappen. instellingen, geavanceerd, adapter.

Welke adapter (videokaart) zit in je systeem (dat lees je daar dus)

en welk stuurprogramma is momenteel actief (lees je ook in het schermpje van adapter) -> kies voor eigenschappen en dan voor stuurprogramma.

Als je je monitorinstellingen wilt controleren, werkt het zo'n beetje hetzelfde :

rechtsklik buroblad en dan instellingen. Hier lees je al het nodige aan info v.w.b. je monitor / kleurdiepte instellingen.

Adaptertype: NVIDIA GeForce FX 5200
is tevens ook m'n stuurprogramma

instelling beeldscherm:

resolutie:1280x1024
kleurkwaliteit:32bits

stuurprogramma vind je onder het tabblad "stuurprogramma", zie bijlage.

Bijlagen

• stuurprogramma.jpg
    stuurprogramma.jpg
    55,3 KB · Weergaven: 37
sorry:)

dit dus:
leverancier:nvidia
datum:17-10-2003
versie:4.5.0.1

ik heb XP ja

begin eens met het downloaden van de laatste versie:

56.72 en installeer deze vervolgens.

Soms wil een update van een "detonator" problemen opleveren dus het is handig om eerst de huidige te verwijderen alvorens je de 56.72 installeert.

enne,

zijn er wellicht andere "Helpers" die meelezen en tips hebben : video / fotografie etc. zijn niet mijn sterkste kennisgebieden, dus het kan zijn dat de oplossing voor het probleem in een heel andere richting gezocht moet worden...........

Geplaatst door gast0225
begin eens met het downloaden van de laatste versie:

56.72 en installeer deze vervolgens.

Soms wil een update van een "detonator" problemen opleveren dus het is handig om eerst de huidige te verwijderen alvorens je de 56.72 installeert.

waar staat da erges dan..in welke map.
maar als ik het gewoon download en overschrijf das toch hetzelfde?

bijv. door bij apparaatbeheer het stuurprogramma van je videokaart te deinstalleren.

Middels software is ook een optie.

Maar download WEL eerst de nieuwe !

en nog even als antwoord op je laatste vraag :

SOMS veroorzaakt een update van de detonator van Nvidia een probleem en daarom wordt aanbevolen altijd eerst de oude te deinstalleren.

ik krijg net te horen dat je met real player ook superhelder beeld krijgt..dat ga ik nu ff proberen en daarna ga ik jou manier toepassen

mijn volgende vraag zou zijn geweest :

WELKE mediaspeler gebruik je momenteel, maar als het met realplayer opgelost is, dan is dat natuurlijk al heel mooi.

Met realplayer heb ik al beter beeld,alleen nog niet helemaal helder,maar tis nou zeker goed te volgen.en hier ben ik absoluut tevreden mee.

Pasja,toch enorm bedankt voor je tijd/moeite en reacties
U rock!:cool:

OK, gg,

advies : download en installeer ook de nieuwste Nvidia Detonator (zie link in een van mijn berichtjes hierboven)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan