• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Functie: als is leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karel2000

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 aug 2023
Berichten
3
Hallo,

ik ben pas begonnen met Excell dus misschien is de vraag voor velen wel simpel.

ik heb 3 cellen ( bv. K1, M1 en N1)en in een van die cellen komt een datum te staan.
als dat zo is dan moet er in een andere cel (bv B1) het woord “afspraak” komen te staan.

ik heb in B1 staan: =als(isleeg(k1)*(m1)*(n1);””;”afspraak”)

vul ik in k1 of m1 of n1 een datum in komt er inderdaad in b1 “afspraak” te staan MAAR haal ik de datum weer weg, blijft “datum” wel staan in b1.

wat doe ik fout
 
Een datum is een getal.
Als die "leeg" is dat is dat 0.
Controle doe je dan met >0 in plaats van IsLeeg.

Of plaats een voorbeeld documentje.
 
Om niet met formules te gaan gooien werken we op Helpmij.nl met een voorbeeldbestand. Dat is een eerste opzet door jou zelf gemaakt en waar je de gewenste uitkomsten aangeeft. Dan krijg je geen misverstanden en kun je later vragen aanvullen.
 
Code:
=ALS(ISLEEG(K1)*ISLEEG(M1)*ISLEEG(N1);"";"afspraak")
of
Code:
=ALS(EN(ISLEEG(K1);ISLEEG(M1);ISLEEG(N1));"";"afspraak")
 
Via een privébericht (waarom?) meldde je dat mijn en andere oplossingen niet zouden werken.
Mag ik dat tegenspreken?
Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Afspraak.xlsx
    9,3 KB · Weergaven: 13
Dank voor het voorbeeld.

Ik snapte ook niet waarom het niet zou werken, maar heb het er verder maar bij gelaten.
 
Daarom vragen we ook om zelf (TS) een voorbeeldbestand aan te leveren. TS zal vermoedelijk “ ipv " gebruiken of ergens een fout maken. Dan moet je als helper maar uitzoeken waar de fout zit!

Ga geavanceerd (rechtsonder) en dan de Paperclip (in de balk) kun je bestanden uploaden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan