• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Functie Als mer meerdere voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimski

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2010
Hallo,

Wie kan mij verder helpen, krijg de formule half af maar er ontbreekt iets maar ...?

=ALS(ISGETAL(E4);ALS(E4<>0;E4);ALS(C4=0;A4))

CEL A4 CEL C4 CEL E4 CEL G4

pp 0 5 5

Als de cel E4 een waarde heeft moet de cel G4 deze waarde geven.
Als de cel E4 leeg is of de cel E4 heeft de waarde nul, moet in de Cel G4 de waarde van de Cel C4 verschijnen. (is mogelijk dat de cel C4 tekst is)
Wanneer de cel C4 leeg is of de cel C4 heeft de waarde nul, moet in de cel G4 de waarde van de cel A4 verschijnen. (is mogelijk dat de cel tekst is.)
Wanneer de cel E4 - C4 - A4 leeg zijn is de cel G4 ook een lege cel of 0

Zie vb

Gr en bedankt
Bekijk bijlage Formule als.xls

Hallo lakizali,

Bedankt, maar als de cel E4 leeg is krijg ik in G4 ONWAAR?
Hier zou dan ook de waarde van C4 of A4 moeten zijn.

Zou dat lukken?
gr
Wim

appart, bij mij werkt hij gewoon.
ik gebruik excel 2007, mischien dat jij een andere versie gebruikt die voor problemen zorgt?

probeer deze eens:

=ALS(E4>0;E4;IF(E4="";ALS(C4>0;C4;ALS(C4="";A4;0));0))

Heb wel If in Als gewijzigd.
Werkt nu maar als ik in cel E4 een 0 plaatse krijg ik in cel G4 ook 0.

ik werk in een engelse versie, vandaar de IF, de fout krijg ik er niet uit :(, mischien dat iemand anders zijn licht hierover kan laten schijnen?

Wimski,

Probeer het hier eens mee :

Code:
=ALS(E4>0;E4;ALS(C4>0;C4;A4))

Hallo gelens

Als ik deze formule in mijn werkblad invoeg werkt hij niet.
Moet wel meegeven dat in de cel C4 zoals in het voorbeeld is in het werblad de cel AL32 de volgende formule staat
{=ALS(ISFOUT(KLEINSTE($AH$26:$AJ$36;1+SOM(AANTAL.ALS($AH$26:$AJ$36;$AL$25:AL31))));"";KLEINSTE($AH$26:$AJ$36;1+SOM(AANTAL.ALS($AH$26:$AJ$36;$AL$25:AL31))))}

Als deze formule geen getallen niet meer vindt geeft hij een lege cel of 0, maar hiet werkt u formule niet meer?
Wat doe ik fout of..?
gr

Wimski,

Het is handiger om alle informatie gelijktijdig te verstrekken, dit voorkomt onnodig gepuzzel.

Code:
=ALS(E4>0;ALS(C4>0;C4;A4);E4)

Hee gelens,

Mijn excuses maar is mijn beperkte kennis van Excel.
Heb de formule ingevoerd het werkt maar als in de cel E4 een getal komt moet dit absolut voorrang krijgen en moet dit getal of waarde in cel G4 voorkomen.
Dit doet de formule momenteel niet.
Zie voorbeeld de cellen in het geel in kolom E zouden ook zo in kolom G moeten verschijnen.
Hoe los ik dit op?
gr
wimski

Bekijk bijlage Formule als.xls

Wimskie

In de herkansing :

Code:
=ALS($E$4<>"";$E$4;ALS(OF($C$4=0;$C$4="");$A$4;$C$4))

verbeteren van de herkansing.

Code:
=ALS(EN(E4<>"";E4>0);E4;ALS(OF(C4=0;C4="");A4;C4))

succes...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan