• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Functie ALSFOUT

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimski

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2010
Berichten
155
Vraag ivb met ALS.FOUT.

Voorbeeld bijlage: in cel P20 verkrijg ik een nulwaarde 0, omdat er geen waarde beschikbaar is.
Ik gebruik hier voor een functie ALS.FOUT (weet niet of deze correct is) maar in de andere cellen werkt deze formule/functie.
Door dat de Cel P20 de waarde 0 aangeeft krijg ik in mijn resultaat ook niet het juiste resultaat.
Zoals het voorbeeld in rij 24 aangeeft.

Heeft iemand een tip?
Dank u.

Bekijk bijlage Vraag functie ALSFOUT.xls
 
Is deze goed?
 

Bijlagen

  • Kopie van Vraag functie ALSFOUT.xls
    705,5 KB · Weergaven: 34
Hallo plongske,
Deze werkt bedankt, maar probeer het te begrijpen als ik u formule sleep naar de andere cellen krijg ik #N/B in de andere cellen behalve in de cel P3 hoe komt dit?
gr
 
Is deze beter?
 

Bijlagen

  • Kopie van Vraag functie ALSFOUT 1.xls
    706,5 KB · Weergaven: 35
Het komt omdat ik enkel in de vorig formule keek als deze nul was. in de andere rijen is het een fout waarde.
Dus bij de nieuwe versie kijk ik eerst als de formule een foutwaarde heeft en dan pas kijk ik nog een keer als het resultaat nul is .
 
Hallo Plongske,
Bedankt werkt, heb nu enkel een andere formule moeten aanpassen die hier opvolgt, ik zie niet het verschil met een cel die als waarde een lege cel geeft maar dat dit toch een verschil is naargelang welke formule daar achter steekt.
toch bedankt.
gr
wim
 
Wim,
Over welke formule gaat het en welk is het verschil?
Het is enkel om ook bij te leren.
 
Misschien is het een optie als de waarde 0 is deze dmv voorwaardelijke opmaak wit te laten worden. Je ziet het dan niet in jouw overzicht maar je kan er wel mee verder rekenen.
 
Hallo Plongske, VenA,
Mijn eerste functie (formule) die een fout gaf in cel P20 was de volgende formule.=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(P3;$B$10:$D$14;3;ONWAAR);(" "))
Daar opvolgende functie (formule) gaf mij een lege cel indien er in de cel geen resultaat is .=ALS(ISFOUT(HORIZ.ZOEKEN(P24;$B$4:$P$5;2;ONWAAR)=" ");(" ");(HORIZ.ZOEKEN(P24;$B$4:$P$5;2;ONWAAR)))

Dan heb ik u formule toegepast wat wel een lege cel gaf in P20 indien er geen resultaat was. dus OK.
maar de volgende formule (functie) (hierboven .=ALS(ISFOUT(HORIZ.ZOEKEN(P24;$B$4:$P$5;2...) gaf dan niet meer een lege cel bij geen resultaat maar #N/B. deze formule heb ik nu gewijzigd in =ALS(CL32="";" ";HORIZ.ZOEKEN(CL14;$CL$4:$CZ$5;2;ONWAAR)) en nu krijg ik terug een lege cel dus OK.
Maar ik zie het verschil niet waarom met een formule een lege cel bij geen resultaat en bij een andere formule #N/B of een andere teken.
Nu VenA kan je in een functie een opmaak meegeven?
dat is nieuw voor mij....?
gr
 
Wim,
In u formules maak je de cel niet leeg maar je zet er een spatie. "" is niet hetzelfde als " "
 
Wim,
Al doende en met hulp van een forum leert men bij.
Vergeet niet je vraag als opgelost te plaatsen als je probleem opgelost is.
 
Hallo Plongske, VenA,
Nu VenA kan je in een functie een opmaak meegeven?
dat is nieuw voor mij....?
gr

Nee, maar je kan dmv voorwaardelijke opmaak wel wat doen met de uitkomst van een formule/functie:

Vul in F4 maar een waarde in van 0 tot 4 en zie de verschillen.:)
 

Bijlagen

  • Demo voorwaardelijke opmaak (V&A).xlsx
    9 KB · Weergaven: 26
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan