Het volgende is wat ik in feite wil:
Op die manier werkt het niet... op de volgende wel:
Ik vermoed dat in het eerste stukje code het probleem zit in het feit dat ik een zelfgemaakte functie aanroep binnen een andere zelfgemaakte functie. Is dat zo? Wat doe ik daar aan?
Iemand die mij hiermee uit de brand kan helpen?
Opzich werkt het, maar ik vind het niet helemaal net.
Niels
PHP:
function CreateHash($password)
{
$password = sha1(md5($password."sinterklaas"));
}
function NewUser($voornaam,$tussenvoegsels,$achternaam,$straat,$huisnr,$postcode,$email,$telefoon,$instrument)
{
$wachtwoord = substr(md5($voornaam.$telefoon.rand()),0,5);
$query = "INSERT INTO accounts (wachtwoord, voornaam, tussenvoegsels, achternaam, straat, huisnr, postcode, email, telefoon, instrument, access) VALUES ('".CreateHash($wachtwoord)."','$voornaam','$tussenvoegsels','$achternaam','$straat','$huisnr','$postcode','$email','$telefoon','$instrument','0')";
mysql_query($query);
}
Op die manier werkt het niet... op de volgende wel:
PHP:
function NewUser($voornaam,$tussenvoegsels,$achternaam,$straat,$huisnr,$postcode,$email,$telefoon,$instrument)
{
$wachtwoord = substr(md5($voornaam.$telefoon.rand()),0,5);
$wachtwoord = sha1(md5($wachtwoord."sinterklaas"));
$query = "INSERT INTO accounts (wachtwoord, voornaam, tussenvoegsels, achternaam, straat, huisnr, postcode, email, telefoon, instrument, access) VALUES ('$wachtwoord','$voornaam','$tussenvoegsels','$achternaam','$straat','$huisnr','$postcode','$email','$telefoon','$instrument','0')";
mysql_query($query);
}
Ik vermoed dat in het eerste stukje code het probleem zit in het feit dat ik een zelfgemaakte functie aanroep binnen een andere zelfgemaakte functie. Is dat zo? Wat doe ik daar aan?
Iemand die mij hiermee uit de brand kan helpen?
Opzich werkt het, maar ik vind het niet helemaal net.
Niels
Laatst bewerkt: