Goedenavond,
Ik heb weer eens een uitdaging.
Een paar weken terug heb ik via Octafish een code ontvangen die ik nu ook in een andere dB wil toepassen. Het is de functie Checkfilter waarmee je op bijv. keuzelijsten, listboxes enz. kunt filteren.
Nu heb ik een dB waarin ik o.a. één keuzelijst met invoervak (kzl_dealer) heb die als Rowsource een UNION query heeft. Ik wil graag 2 velden (Best_dealer_ID en Ontv_dealer_ID) in één keuzelijst hebben. Dat is wel gelukt.
Het probleem is dat ik in de Tag (extra info) maar naar één veld kan verwijzen, of Best_dealer_ID of Ontv_dealer_ID en ik wil dus op beide velden kunnen filteren.
De RecordSource is:
De vraag is of dit mogelijk is met deze functie?
Alvast bedankt voor de hulp.
Gr. Jan
Ik heb weer eens een uitdaging.
Een paar weken terug heb ik via Octafish een code ontvangen die ik nu ook in een andere dB wil toepassen. Het is de functie Checkfilter waarmee je op bijv. keuzelijsten, listboxes enz. kunt filteren.
Nu heb ik een dB waarin ik o.a. één keuzelijst met invoervak (kzl_dealer) heb die als Rowsource een UNION query heeft. Ik wil graag 2 velden (Best_dealer_ID en Ontv_dealer_ID) in één keuzelijst hebben. Dat is wel gelukt.
Code:
SELECT tbl_klacht.Best_dealer_ID, tbl_klacht.Best_dealer, tbl_klacht.Best_plaats
FROM tbl_klacht GROUP BY tbl_klacht.Best_dealer_ID, tbl_klacht.Best_dealer, tbl_klacht.Best_plaats
ORDER BY tbl_klacht.Best_dealer
UNION SELECT tbl_klacht.Ontv_dealer_ID, tbl_klacht.Ontv_dealer, tbl_klacht.Ontv_plaaats
FROM tbl_klacht GROUP BY tbl_klacht.Ontv_dealer_ID, tbl_klacht.Ontv_dealer, tbl_klacht.Ontv_plaaats;
Het probleem is dat ik in de Tag (extra info) maar naar één veld kan verwijzen, of Best_dealer_ID of Ontv_dealer_ID en ik wil dus op beide velden kunnen filteren.
De RecordSource is:
Code:
SELECT tbl_klacht.ID_klacht, tbl_klacht.Reg_datum, tbl_klacht.Reg_nummer, tbl_klacht.Oorzaak_ID, tbl_klacht.Afh_datum,
tbl_klacht.Best_dealer_ID, tbl_klacht.Best_dealer, tbl_klacht.Best_plaats, tbl_klacht.Best_nummer, tbl_klacht.Best_aantal, tbl_klacht.Best_omsch, tbl_klacht.Best_ink_st_prijs, tbl_klacht.Best_inkoop,
tbl_klacht.Ontv_dealer_ID, tbl_klacht.Ontv_dealer, tbl_klacht.Ontv_plaaats, tbl_klacht.Ontv_nummer, tbl_klacht.Ontv_aantal, tbl_klacht.Ontv_omsch, tbl_klacht.Ontv_ink_st_prijs, tbl_klacht.Ontv_inkoop,
tbl_klacht.Nal_nummer, tbl_klacht.Nal_aantal, tbl_klacht.Nal_actie_ID, tbl_klacht.Nal_datum, tbl_klacht.Ret_nummer, tbl_klacht.Ret_aantal, tbl_klacht.Ret_actie_ID, tbl_klacht.Ret_datum, tbl_klacht.Opmerkingen,
Year([Reg_datum]) AS kJaar, DatePart('q',[Reg_datum]) AS Kw_reg_datum, Month([Reg_datum]) AS K_maand FROM tbl_klacht ORDER BY tbl_klacht.Reg_nummer DESC;
De vraag is of dit mogelijk is met deze functie?
Alvast bedankt voor de hulp.
Gr. Jan