• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

functie DRAAITABEL.OPHALEN - hoe te gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlexCEL

Meubilair
Lid geworden
3 apr 2014
Office versie
Excel 365 NL Insider
Door een eerder antwoord hier op het forum werd ik getriggerd dat de functie DRAAITABEL.OPHALEN misschien wel een goede oplossing is voor mij. Ik ben er mee aan de slag geweest maar heb even wat expertise nodig qua syntax.

Vraag is eigenlijk: hoe kun je totalen (of gegevens) uit een draaitabel in een gewone tabel overnemen? Ik moet o.b.v. de draaitabel heel veel verschillende taartdiagrammen maken, vandaar...

Zie bijlage voor meer info.

Bijlagen

@mike564: Ook al ben ik niet de topic-starter: Ziet er goed uit! :)
@AlexCEL: De taartpunt grafiek is aan te passen aan de nieuwe DRAAITABELLEN.OPHALEN gegevens van mike564 door de formules in J13:J16 om te bouwen van
=H13*I13
naar
=G13*I13
etc. De taartpunt past zich dan ook aan aan de filtering van de draaitabel.

Overigens lijkt er een inconsistentie (ik kan niet beoordelen of dit bewust is of een fout): In het originele bestand (en dus ook in de mike564 variant) staat in J14: =H13*I14
terwijl de formules erom heen consistent dezelfde rijnumers refereren, zoals in J13: =H13*I13

Tijs.

Laatst bewerkt:
@mike, ja precies dat bedoel ik. Ik zat maar met veldnamen te knoeien, een paar goede voorbeelden helpen dan voor de begripsvorming.

@Tijs. Ik had even handmatig de verwachte getallen ernaast gezet, gaan uiteraard weg in mijn eigen bestand. En de inconsistentie hoort er inderdaad niet in te zitten, gelukkig was dit slechts het voorbeeldbestand...

Heren, hartelijk dank voor de reacties. Voor nu opgelost.

Nog een handige tip, wat je een hoop werk kan besparen.

Wanneer je gegevens uit een draaitabel wil ophalen, begin dan eerst door in een cel een = teken te typen en vervolgens op de benodigde informatie binnen de draaitabel te klikken.
Excel maakt dan al automatisch de formule aan, met daarbij alle veldnamen.

In jouw voorbeeld: typ in cel G13 "=" en klik vervolgens op cel K6. Het enige wat je dan hoeft te veranderen is "Benzine" in F13.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan