• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Functie Filter van Google Spreadsheet in excel 2016-365

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abaas

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2012
Berichten
32
Goedemiddag,

In google spreadsheet heb ik voor ons bedrijf een personeelsplanner gemaakt. Hierin maak ik gebruik van de functie Filter, welke een gefilterd bereik retourneert van een bepaald bronbereik obv één of meerdere voorwaarden.
Omdat ons bedrijf is overgestapt op office365 wil ik graag overzetten naar een excel versie, maar de functie filter is in Excel niet bekend.

Op welke manier kan de google spreadsheet functie "Filter" nagemaakt worden in excel365?
 
Het kan niet met de optie "Filter" die je vindt op tab "Gegevens" van het lint in Excelo2016?

Kun je eens een screenshot vanuit Google docs laten zien en de gegevenms in een excelbestand?
 
Dat is helaas niet mogelijk. Momenteel geen tijd om even een voorbeeld bestandje in elkaar te zetten.
Hierbij wel de LINK naar de precieze uitleg over de functie.

Voordeel van deze functie is dat ik dus op tabblad 1 bijvoorbeeld een lange lijst met gegevens heb, personen en daarbij aangegeven via welk uitzendbureau ze werkzaam zijn, en op andere tabbladen middels alleen die functie Filter, per uitzendbureau een lijst met personen kan genereren. Voordeel in de online versie is dat meerdere personen tegelijk in het bestand kunnen werken en aanpassingen direct zichtbaar zijn.
 
Je zou het kunnen namaken middels een draaitabel en een of meer slicers. Bij de draaitabel zet je alle (sub)totalen uit en je sleept alle velden naar de "Row labels". Dit werkt ook on-line.
 
Je kan ook eens kijken naar het geavanceerde filter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan