• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

functie icm lijsten dmv gegevensvalidatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benzak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Hallo,

Ik probeer (tevergeefs) een functie te bouwen met de volgende gegevens:

- er zijn 2 fabrikanten (fabrikant 1 en fabrikant 2) - deze zijn te kiezen in een lijst dmv gegevensvalidatie in A2
- beide fabrikanten produceren artikelen in 2 kleuren (rood en blauw) - deze zijn ook te kiezen in een lijst dmv gegegevensvalidatie in B2
- beide fabrikanten hebben echter andere codes voor deze kleuren:
fabrikant 1 --> rood = 100 - blauw = 200 ; fabrikant 2 --> rood = 25 - blauw = 50

Nu wil ik dat in C2 automatisch de goede code komt te staan dmv een formule (bv dat wanneer ik fabrikant 2 en blauw kies, er automatisch in C2 '50' komt te staan)

Kan iemand mij hier mee helpen? Ik heb het bestandje als bijlage toegevoegd.

Bijlagen

Code:
=INDEX(I2:J3;MATCH(B2;I1:J1;0);MATCH(A2;H2:H3;0))
Deze formule is een tweede weg naar Rome.

Martin was me net voor.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reacties!

Ik kan zeker wat met alle antwoorden, mijn denkwijze was niet helemaal correct. Ik werkte al met hulplijsten (verborgen) voor de lijsten dmv gegevensvalidatie, maar zal dit icm met de voorgestelde formules in een matrix (verborgen) gaan verwerken.

Mocht ik er niet uitkomen dan reageer ik nog even in deze thread :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan