• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

functie in userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peenvogel

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2015
Berichten
129
Goedemorgen allen.

Ik heb een userform gemaakt, die aanroepbaar is middels de groene knop op blad1 in het bijgevoegde voorbeeldbestand.
Ik probeer in de code in textboxen het resultaat te laten zien van een "functie" die kijkt naar de waarde van de textboxen
die er boven staan.

Ik ben niet goed thuis in de syntax, maar probeer bij te leren.

Als ik in een with me constructie een If then "functie" uitprobeer, krijg ik uiteindelijk de melding
"ongeldige kwalificatie", dus ik doe uiteraard iets verkeerd.

Ik zal uitleggen wat de bedoeling is.
ik heb:
TextBox_InvoerText1
TextBox_InvoerText2
TextBox_Resultaat
Textbox1 moet het resultaat worden van het verwijderen van tekens die niet voldoen
aan het label Toegestaan waarin "ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ0123456789" staat.
Normaal gesproken kopiëer ik uit een ander stukje software een string.
opbouw: x karakters , ***, en y karakters.
Aangezien er in x bv | of \ of \ voorkomt, moet het resultaat in TextBox_InvoerText1
zo zijn dat daar dan alleen karakters bestaande uit de in het label voorkomende karakters bestaat.
Ik knip uit TextBox_InvoerText1 het tweede gedeelte na de *** en plak die in TextBox_InvoerText2
In TextBox_InvoerText1 haal ik dan de *** weg.
Daaronder staat de textbox TextBox_Resultaat en daar laat ik een vergelijking op los
in paren. Dus ik verdeel de String in TextBox_InvoerText1 en vergelijk inparen of die voorkomt in
de string die in TextBox_InvoerText2 staat.
Als er overeenkomsten zijn dan geef ik die weer als bv AB CD net zoveel als er overeenkomsten zijn
en dan de laatste spatie weer weggefilterd door functie Left te gebruiken met lengte - 1.
Kan iemand mij op weg helpen om de Textboxen te vullen?

Groetjes Peenvogel.
 

Bijlagen

  • Test voor Forum.xlsm
    18,8 KB · Weergaven: 24
Gebruik de Compile knop eens. Deze laat precies zien wat er fout is. (Foutopsporing -> VBA Project compileren)
Er staat ergens een If zonder End If.
Je verwijst bijvoorbeeld naar Uitvoer1.Value terwijl dit geen Object maar een String variabele is.
Die .Value moet daar dus achter weg.

Als je dat in orde hebt kunnen we evt. wel verder kijken.
 
Laatst bewerkt:
Op het eerste zicht zou ik het hier zoeken: je declareert "Uitvoer1", "Uitvoer2",etc... als String,dan moet die ".Value" weg.
Code:
Me.Controls("TextBox_Correct2") = Uitvoer2.[COLOR="#FF0000"]Value[/COLOR]
 
Dank Edmoor en WHER.
Ik heb jullie raad opgevolgd en via de compile het een en ander kunnen laten werken.
Ik krijg nu het goede resultaat in mn Textboxen correct 1 en 2 met de goede inhoud.
Resultaatbox vult zich nu ook als ik op TextBoxResultaat klik en "enter"geef.
Bedankt voor de Tips :)
 

Bijlagen

  • Test voor Forum2.xlsm
    20,9 KB · Weergaven: 26
  • Test voor Forum3.xlsm
    16,4 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan