• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Functie INDIRECT

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonhol

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2010
Berichten
14
In Excel 2003 wordt in de help aangegeven dat het format voor INDIRECT() luidt INDIRECT(verw_tekst;A1). Ik zie dast verw_tekst tussen haakjes wordt geplaatst en vermoedelijke dus een tekstverwijzing is. Toch zie ik in het voorbeeld dat ook INDIRECT(A3) wordt gebruikt en in mijn versie van Excel gaat dat niet en krijg ik een foutmelding #VERW!
Moet tekst_verw altijd tussen haakjes in INDIRECT of mag het ook anders?

Alvast bedankt.
Ton
 
Dat lijkt me wel duidelijk, kun je niet een voorbeeldje posten, kunnen we meekijken met wat er fout gaat.
 
Tonhol , misschienis de jpg voor U duidelijk zonder dat wij een voorbeeldje krijgen .
 

Bijlagen

  • verwijzing.jpg
    verwijzing.jpg
    66 KB · Weergaven: 70
Beste Tonhol ;)

Is het dit waar je naar vroeg ?

Groetjes danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • INDIRECT.xls
    20 KB · Weergaven: 62
Beste Tonhol ;)

Is het dit waar je naar vroeg ?

Groetjes danny. :thumb:

Kijk eens op support.microsoft.com/kb/213933 4e alinea onder Example 2. Als ik dat invul dan krijg ik een #VERW! fout. Dus als in cel A1 "B1" bevat en cel B1 "Test"dan krijg ik in tegenstelling met het voorbeeld van Microsoft een foutmelding als ik =INDIRECT(A1) invul. Eigenlijk zou het resultaat dan Test"" moeten zijn.

Groete, Ton
 
Kijk eens naar mijn handtekening , er zijn mensen ( helpers ) die met excel 2002 /2003 /2007 of 2010 werken en met een voorbeeldje van uwentwege gaan we jouw probleem zeker uit de wereld helpen . De helpers weten hoe ze met #VERW! moeten omgaan . We kunnen hier nog een paar quote's verder voor jij het begrijpt wat je niet begrijpt . Graag een voorbeeldje ;)
 
tonhol,

Bij een vorige topic van je is de functie INDIRECT al gebruikt, als je daar vragen over hebt kan je misschien dat bestandje als voorbeeldbestand gebruiken met een duidelijke vraag omschrijving.

Succes,
 
tonhol,

Bij een vorige topic van je is de functie INDIRECT al gebruikt, als je daar vragen over hebt kan je misschien dat bestandje als voorbeeldbestand gebruiken met een duidelijke vraag omschrijving.

Succes,

Ìnderdaad en dat werkt ook. Ik heb sterk het idee dat het gebruik van INDIRECT niet echt consistent is, of ik maak een fout. Ik heb dus niet een voorbeeld maar zou graag gewoon antwoord willen op een mijnsinziens simple vraag. Ik ben junior gebruiker van dit forum en begrijp mogelijk bepaalde aspecten van dit gebruik nog niet, maar zeker voor een mega gebruiker zou het antwoord simpel moeten zijn. Zo begrijp ik de opmerking met betrekking tot TS niet echt en dat zal onwennigheid zijn.
Eerlijk gezegd heb ik Excel altijd genegeerd, maar recnte ervaringen maken dat dat onterecht was.
Tot zover.
Vriendelijke groeten,
Ton
 
@ Daniel,
jouw kennende staat er op de plaats van de ****** de tekst "Starter" of iets dergelijks.
Jammer alleen dat de TS wel aan het proberen is geweest in een bestandje om de INDIRECT functie te begrijpen, maar niet het probeersel wil/kan plaatsen. Met dit bestandje hadden wij kunnen zien waar het fout loopt en had dit weer een aantal berichten gescheeld.

Maar ja, we blijven hopen.
 
Ton , TS is Topic Starter > hier in dit geval jij dus . een voorbeeldje nagebootst waar het fout loopt zal voor jouw ook meer zeggen dan hier 20 regels lezen en het niet onder ogen zien van waar zit de fout . Je doet me denken aan een ander forum lid ( Gothy denk ik ) deze was ook met een cursus excel bezig en het lipe ook niet hoe het geschreven was . Ik lees ook meestal wat er niet staat en daardoor begrijp ik het dan ook verkeerd , maar als er een voorbeeldje staat dan is soms duizend maal duidelijker dan tekst .
 
@ Martin , er zit een linkje onder naar het terugzien :p ik zou niet durven om zoiets te denken :eek:
 
@ Ton,

Er kunnen met een "simpele formule" zoals jij dat noemt een heleboel fouten gemaakt worden, soms is dat een punt, komma, spatie, haakje etc. etc. etc. wat de fout veroorzaakt. Mega Senior of Giga Senior heeft dan niets te maken met het feit dat men op jouw simpele vraag niet direct een passend antwoord kan geven (zie vorige regel) vandaar dat men altijd vraagt om een voorbeeld bestand met een duidelijke vraag omschrijving, en ja als er een aantal maal om een voorbeeldbestand gevraagd wordt speelt de frustratie wel eens op, maar dat komt alleen maar omdat men wil helpen.

Overigens schijnt Mega senior niets met leeftijd te maken te hebben . . . .:D

Succes,
 
Beste tonhol ;)

Bij mij lukt het wel om INDIRECT(A1) in te vullen en TEST als uitkomst te krijgen.

Zie bestandje Blad2.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • INDIRECT.xls
    20 KB · Weergaven: 58
Beste tonhol ;)

Bij mij lukt het wel om INDIRECT(A1) in te vullen en TEST als uitkomst te krijgen.

Zie bestandje Blad2.

Groetjes Danny. :thumb:

Het bijgevoegde bestandje werkt bij mij goed, maar als ik voor A1 B1 tussen aanhalingstekens plaats, krijg ik #VERW! en dat brengt mij op de oorspronkelijke vraag wat mag wel en wat mag niet bij gebruik van INDIRECT.
Overigens weer wat geleerd met de TS afkorting.

Bedankt,
Ton
 
Beste TonHol , als je "A1" zet dan zal dit als tekst worden uitgelezen > zijnde de cel zelf , wat jij schrijft kunnen meerdere helpers niet reproduceren als ik A1 B1 tussen......... dan is dit voor mij ("A1:B1") en dat is dan VBA of Visual Basis Application voor het aanduiden van een range .

Waarom post je , jouw bestandje niet waarmee je bezig bent en tegen de fouten aanloopt .
Ik reageer niet meer zonder een voorbeeldje van Uwentwege .
 
Beste tonhol ;)

Indien je in je zelfde bestand blijft dan geen aanhalingstekens wel als je verwijst naar een andere werkmap.

Je gaf zelf al aan waar je het vandaan hebt.

Bij deze, het staat (Eng.) hier.
( Ned vertaalt) hier

Groetjes Danny. :thumb:
 
Het bijgevoegde bestandje werkt bij mij goed, maar als ik voor A1 B1 tussen aanhalingstekens plaats, krijg ik #VERW! en dat brengt mij op de oorspronkelijke vraag wat mag wel en wat mag niet bij gebruik van INDIRECT.
Overigens weer wat geleerd met de TS afkorting.

Bedankt,
Ton

Als je in cel A1 "B1" zet dus inclusief de aanhalingstekens, herkent Excel dit niet meer als een celverwijzing maar als tekst.
Gebruik dus uitsluitend de celverwijzing zonder aanvullende tekens.
De functie INDIRECT is zo geprogrammeerd dat het dan verwijst naar de cel.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
[/XML]
Beste TonHol , als je "A1" zet dan zal dit als tekst worden uitgelezen > zijnde de cel zelf , wat jij schrijft kunnen meerdere helpers niet reproduceren als ik A1 B1 tussen......... dan is dit voor mij ("A1:B1") en dat is dan VBA of Visual Basis Application voor het aanduiden van een range .

Waarom post je , jouw bestandje niet waarmee je bezig bent en tegen de fouten aanloopt .
Ik reageer niet meer zonder een voorbeeldje van Uwentwege .

Hoop dat dit voorbeeldje voor zich spreekt.

Bekijk bijlage Testvoorbeeld.xls

Groet,
Ton
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan