• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Functie INDIRECT

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ton,
Ik hoop dat het volgende je iets wijzer maakt.........en zie dat een voorbeeldje van jou kant de zaak verduidelijkt, en wij een gericht antwoord kunnen geven.
 

Bijlagen

  • Testvoorbeeld_uitleg.xls
    16,5 KB · Weergaven: 21
In het voorbeeldje van Ad Becude ook een voorbeeldje naar een ander tabblad ( kolom K )
 

Bijlagen

  • Testvoorbeeld_uitleg.xls
    21,5 KB · Weergaven: 22
Helaas

Mischien mijn onwennigheid, maar met deze vraag ben ik wel klaar. Heren bedankt!

Groeten,
Ton:
 
Ton,

De vraag van onze kant is......snap je het nu, want daar gaat het uiteindelijk toch om.
En als dat zo is, dan weten wij dat graag, en mag je de vraag op afgehandeld zetten.
Snap je het niet, weten wij dat ook graag, dan kunnen we het op een andere manier proberen uitleggen.
 
Laatst bewerkt:
Ton,

De vraag van onze kant is......snap je het nu, want daar gaat het uiteindelijk toch om.
En als dat zo is, dan weten wij dat graag, en mag je de vraag op afgehandeld zetten.
Snap je het niet, weten wij dat ook graag, dan kunnen we het op een andere manier proberen uitleggen.

Ad,

Het is mij volstrekt duidelijk. Als beginnende Excel-gebruiker zoek ik naar de conventies die van kracht zijn bij het gebruik ervan. Toch moet ik zeggen dat een aantal voorbeelden uit het Microsoft kabinet op mij een nogal inconsistente indruk maken. Ik heb een voorbeeld van MS al eerder in deze discussie aangegeven. Wat mij nog wel onduidelijk is is wanneer gebruikik dubbele aanhalingstekens en wanneer enkele. Beide lijken te duiden op tekst.

Nogmaals dank aan iedereen en welgemeende groeten,
Ton
 
Ik denk dat we toch weer op mijn handtekening uitkomen, toch Ton?
Alles draait om een goee vraag in combinatie met een uitstekend voorbeeld bestand . . . oftewel: Comminucatie !

Succes.

P.s.
@ Ton,

Hou er in je berichten rekening mee dat menig helper niet bereid is om voor jou het help bestand van Excel te doorlopen, voeg dua altijd een voorbeeld bestand bij met jouw probleem/uitdaging, menig helper is actief op meerdere helpsites bij meerdere topics en heeft dus niet altijd de tijd om de helpbestanden te raadplegen. Hou hier rekening mee met verdere topics s.v.p.
 
Laatst bewerkt:
Ton , maak eens 2 bestandjes aan en zet daar een INDIRECT naar het andere bestandje dan krijg je nog van die andere tekens erbij [.....] en een voorbeeld reproduceren naar jouw vraag is voor ons moeilijk .
Eerlijk gezegd ik heb nooit excel geleerd via de site van MSO de voorbeeldjes dat ze daar geven zijn niet te begrijpen > zoals ik eerder al schreef had ook Gothy daar last mee . Begrijp je iets niet , zet het in een sheet verwijs naar wat je wil bereiken en de helpers gaan kijken waar het fout loopt .

edit: kijk eens op deze site
 
Laatst bewerkt:
Ton , Eerlijk gezegd ik heb nooit excel geleerd via de site van MSO de voorbeeldjes dat ze daar geven zijn niet te begrijpen > zoals ik eerder al schreef had ook Gothy daar last mee

Zover mijn kennis van Excel reikt heb ik die van site's zoals deze, kijken, lezen, reageren, lezen, snappen etc, etc.

Verwacht niet de ultime oplossing in 1-2 dagen, inversteer tijd en energie in site's als deze en de oplossing komt . . . . . . ..

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan