Functie kabeltje videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Heb hier van iemand een Medion-PC van een paar jaar geleden liggen.

Daarin zit oa. een 8400GS PCI-expres videokaartje. Er zit geen extra voedingskabeltje op.

Maar ik zie wel een kabeltje met twee draden - oranje en zwart - tussen het moederbord en de videokaart.

Bij de aansluiting van dit kabeltje op de videokaart staat J8.

Iemand idee waar dit kabeltje voor is?

Groet, Dick

IMG_2538.jpg

Ik heb dit gevonden:

Dude, you forgot to connect the 2 pin loopback cable that came with the card. There's a white J8 connector on the video card. Plug the white 2 pin cable connector into that. The other end has the 2 pin black connectors. That would plug into your sound card. The video card will get the sound from your sound card and that's how you get sound thru the HDMI.

(Bron: http://hardforum.com/showpost.php?p=1034427725&postcount=4)

Laatst bewerkt:
zware videokaarten gebruiken 12volt. zou dus ook best de voeding kunnen zijn.

ik zat fout, vreselijk fout. is duidelijk toch voor het geluid.

Connector J8
This connector is for a Front Control Panel module which includes infrared, headphone jack and volume controls. This connector is not used in the Mini-Tower and Desktop Power Macintosh G3 systems.

Laatst bewerkt:
Ik had er nog nooit van gehoord, mijn videokaart (ATI Radeon X1900 GT) heeft alleen de 6-polige voedingsaansluiting. :o

Is het voor geluid (via de HDMI) van het moederbord naar de videokaart?

Ik heb wel meer PCI-expres videokaarten gezien met HDMI-uitgang, maar die hadden toch dacht ik niet zo'n apart kabeltje.

Iemand idee waarom deze videokaart dit kabeltje wel nodig heeft voor het geluid van de HDMI? Of ligt dat aan het moederbord?

(deze vragen in verband met het vervangen van de videokaart en de beperkingen daarbij)

heb je ook het merk van die videokaart?
Allleen 8400gs heb je niets aan, dat is alleen de gpu chipset, ieder merk baseerd zijn kaarten hierop.

Het is de videokaart die bij deze budget Medion-PC geleverd werd. Meer merk is niet te achterhalen verder.

Ter herkenning van deze Medion-PC: werd geleverd met Intelcore2 CPU 4300@1.86 GHz. En 2 Gb ram.

Oke, ik ga dan er vanuit, dat bij het vervangen van deze videokaart, door een videokaart zonder (gebruik van de) HDMI-aansluiting, dit kabeltje geen functie heeft. En dat ik daar verder ook geen aandacht aan hoef te besteden.

Als iemand daar anders over denkt hoor ik dat natuurlijk graag.

Groet,

Dick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan