• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

functie kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

h-bo

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Berichten
23
Hallo,

Ik ben in Excel een factuurtje aan het maken en wil graag het volgende maken.

Als ik een product selecteer dan komt deze op de eerste lege regel van kolom D in mijn geval D21. Het volgende product word geplaatst in de eerste lege regel daar weer onder dat is dus D22. (dit is een VBA scriptje)

Nu wil ik graag dat wanneer ik een product selecteer. de eerste lege regel er onder (dus D22) de volgende code komt. ALS(J21<>"";VERT.ZOEKEN(M21;Producten;5);"") en de regel (D23) daar weer onder ALS(J21<>"";VERT.ZOEKEN(M21;Producten;4);"")

Waarna ik dan weer mijn volgende product kan invoegen en er weer hetzelfde gebeurd.
De producten worden dus ingevoegd op de eerste lege cel van de volgende regel in kolom D.

Is dit te maken met een functie of moet dat ook met VBA
 
hallo h-bo,

is het mogelijk om een voorbeeldbestandje te plaatsen?

als je naar beneden scrolt zie je de knop Beheer bijlagen.
 
Hallo Sylvester Ponten,

Hier als het goed is de bijlage. Zoals je ziet staan vlees-H en gewicht nu naast de producten maar deze wil ik er graag onder hebben.

Nu ztaat het zo.
Diepvriesvlees Hond Vlees-H Gewicht: 0,5kg

Maar wil het graag zo:

Diepvriesvlees Hond (product 1)
Vlees-H
Gewicht: 0,5kg
Diepvriesvlees Kat (product 2)
Vlees-K
Gewicht: 0,5kg

Bekijk bijlage test-factuur.xlsm
 
Ja dat is de bedoeling Super.
Hartelijk bedankt. Hier kom ik wel weer verder mee.
 
Btw

Ik wil in dit bestandje ook graag de btw automatisch uit laten rekenen, maar kom er zelf niet uit.

Graag zou ik in cel K52 de btw hebben ingevuld. Aangezien ik twee soorten btw nodig ben wil ik graag het volgende realiseren.
Als er alleen 6% btw word berekend wil ik graag het volgende zien. (incl. btw 6% € 3.50)
Als er alleen 21% btw word berekend wil ik graag het volgende zien. (incl. btw 21% € 3.50)
Als er 6% en 21% btw word berekend wil ik graag het volgende zien. (incl. btw 6% € 350 en btw 21% € 3.50)

Ik stel mijn vraag hier omdat hier ook het bestandje staat, maar als ik deze vraag in een ander topic moet plaatsen hoor ik het graag.
 
zie iets ( verspreidt over 2 cellen ):
 

Bijlagen

  • test-factuur 3.xlsm
    42,9 KB · Weergaven: 12
Ja dit is ongeveer wat ik bedoel.

Kan het ook zo gemaakt dat wanneer er maar 1 soort btw b.v. 6% op de factuur moet, de 21% niet zichtbaar word. Zodat alleen de gerekende btw op de factuur staat.
 
Hoi Sylvester

Dit is precies wat ik graag wil nu kan ik mijn factuur verder gaan klaarmaken.

Hartelijk bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan