• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Functie mag alleen werken wanneer er in een kolom een specifieke tekst staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike564

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2015
Berichten
83
Goedemiddag!

Ik gebruik op dit moment de volgende code:

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
With Target.Offset(-2, 0)
    If .Column = 3 And .Row > 8 Then
        .EntireRow.Copy
        .EntireRow.Insert Shift:=xlDown
    End If
End With
Application.CutCopyMode = False
Cancel = True
End Sub

Deze doet wat hij moet doen, maar ik zou graag willen dat de functie alleen geldt voor de cellen in kolom 3 met de tekst "Dubbelklik hier om uit te breiden", in plaats van dat er aan de voorwaarde rij > 8 wordt voldaan.
Ik heb een aantal dingen geprobeerd, maar krijg of een foutmelding, of er gebeurd niks.

Alvast bedankt voor de reacties!

Mvg,

Mike
 

Bijlagen

  • Test dubbelklik.xlsm
    14,8 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Misschien zo?
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
With Target.Offset(-2, 0)
    If .Column = 3 And .Value = "Dubbelklik hier om uit te breiden" Then
        .EntireRow.Copy
        .EntireRow.Insert Shift:=xlDown
    End If
End With
Application.CutCopyMode = False
Cancel = True
End Sub

Als het niet werkt zoals gewenst, plaats dan een representatief voorbeeld.
 
Bedankt voor de reactie Timshel! Op deze manier had ik het ook al geprobeerd, maar geeft niet het gewenste resultaat (geeft geen foutmelding, maar doet verder niks). Ik heb in het oorspronkelijke bericht nu een bijlage toegevoegd. Hierin is de code verwerkt op welke manier hij wel werkt, alleen wanneer je in kolom 3 ergens per ongeluk dubbelklikt dan geeft dit conflicten.
 
probeer het zo eens:
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If Target.Columns.Count > 1 Then Exit Sub 'omdat er samengevoegde cellen in kolom C + D staan
    If Target.Column = 3 And Target.Value = "Dubbelklik hier om uit te breiden" Then
       With Target.Offset(-2, 0)
        .EntireRow.Copy
        .EntireRow.Insert Shift:=xlDown
        End With
        Application.CutCopyMode = False
    Cancel = True
    End If
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Eric, de code doet precies wat ik voor ogen had!

Wat alleen wel vreemd is, dat wanneer ik nu dubbelklik op samengevoegde cellen, ik een foutmelding krijg dat de typen niet overeen komen (omdat waarschijnlijk de celeigenschappen niet overeen komen).
Enig idee hoe ik dit kan voorkomen?
 
Zie aanpassingen in vorige post (had ik al gedaan ;) )
Overigens: probeer samengevoegde cellen te vermijden, levert wel vaker problemen op (zoals je ziet)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan