Functie mail() werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pilsie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 nov 2007
Ik heb een script gemaakt waarmee dmv de functie mail() een mail verzonden wordt naar een bepaald emailadres. Hierbij wordt een waarde geretouneerd om te controleren of de mail verzonden wordt. Het script geeft aan dat de mail verzonden is alleen ontvang ik de mail niet.

Als ik dit script via mijn eigen localhost draai dan krijg ik ook de melding dat de mail verzonden is en dan ontvang ik hem ook daadwerkelijk in mijn mailbox. Overigens heb ik ditzelfde script ook op een andere server geplaatst en ontvang ik de mail ook.

Heeft iemand een idee waarin dit zou kunnen liggen? Het probleem ligt hoogstwaarschijnlijk aan de php instellingen van de server, maar welke instelling...iemand een idee?

je moet de mailfunctie inschakelen in je php.ini file.
dit kan je alleen doen als je beheerders rechten op de server hebt en de software kan aanpassen.

Dienen deze gegevens dan ingevuld te zijn??

Code:
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = (smtp server)
smtp_port = 25

Overigens heb ik op deze server ook Joomla geïnstalleerd en hiermee kan ik wel mails verzenden. Dan vraag ik mij af waarom dat dan wel werkt? Deze maakt gebruik van de PHPMailer. Dus heb geprobeerd om dit script te gebruiken om de mails te verzenden, maar daarbij krijg ik hetzelfde resultaat dat mijn mail niet verzonden word.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan