• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Functie met variabel/dynamisch bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjoeZty

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2004
Hallo,

Ik heb een Excel sheet waar ik berekeningen uitvoer met informatie uit andere werkbladen. De informatie haal ik via een database functie op naar een nieuwe kolom.
Daarna reken ik in kolommen.

Nu wil ik graag met een validatiemenu aangeven welk werkblad ik ga gebruiken voor deze berekeningen. Met andere woorden, het bereik van de database functie is dynamisch, en te beinvloeden met de validatie-input.

Ik heb een vergelijkbare vraag eerder gesteld (dynamisch bereik).
Toen bleek dat dit alleen via VBA mogelijk was.
Dit is nu géén probleem meer, dus ik ben heel benieuwd hoe dat dan in zijn werk gaat.

Ik heb een versimpeld voorbeeld weergegeven in de bijlage.

Ben benieuwd!

MVG,
DjoeZty

Bijlagen

Wat is "de database functie"? Het is goed dat je een voorbeeld toevoegt, maar ik heb nog steeds geen idee wat er zou moeten veranderen aan de hand van de validatie

Kijk eens of dit is wat je bedoelt (zie bijlage)

Code:
=HORIZ.ZOEKEN($B$6;INDIRECT(E9);4)

In geel de formule (e9).

In groen de gewenste uitkomst.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

P.s. er gaat wel iets mis met je validatie van cijfer C.
Als je dit wijzigt in b.v. oud gaat ook dit tabblad wel goed (dit kan ik op dit moment even niet verklaren)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
En een oplossing met index en vergelijken, als alle gegevens in een tabel zijn opgenomen. (zie bijlage).

De tabel staat in met de blauwe cellen.

De uitkomst staat in de oranje cel.

Code:
=INDEX($B$22:$E$25;VERGELIJKEN("kolom";$B$22:$B$25;0);VERGELIJKEN($B$6;$B$22:$E$22;0))

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan