functie min en max in titel weergeven

• Onderwerp starter Onderwerp starter scw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

scw

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Goedendag,

Ik heb een draaigrafiek met jaren van 2005 t/m 2010 (de records van veld [Jaar] lopen van 2005 t/m 2010). Nu zou ik graag in de titel van het rapport waarin de grafiek is opgenomen, dit weergeven: "Draaigrafiek van [2005] t/m [2010]". Maar hoe pak ik dit aan? Normaal gebruik ik:

Code:
="Omzetten " & Forms!frmSelecteerJaar!KeuzelijstJaar
Om daar de waarde uit te pikken. Maar nu maak ik geen gebruik van een voorloopfrmpje. Ik had al gezocht naar functies (
HTML:
http://www.techonthenet.com/access/functions/
maar zonder resultaat...

Alvast bedankt,
scw:thumb:

Je kunt bijvoorbeeld met DMin en DMax de laagste en hoogste Jaarwaarde van de query die je als bron van het rapport gebruikt. Eventueel kun je die met Me.RecordSource ook nog uitlezen. Je krijgt dan iets als:

Code:
iMin=DMin("Jaar",Me.RecordSource)
iMax=DMax("Jaar",Me.RecordSource)
Me.lblTitel.Caption="Draaigrafiek van [" & iMin & "] t/m [" & iMax & "]"
Let wel: dit is geen uitgekristalliseerd voorbeeld, ik weet dus niet of dit gelijk gaat werken!

Andere optie is, als je een uitgebreidere RecordSource hebt, dus geen opgeslagen query of tabel:
Wijs Me.RecordSource aan een variabele, open de Recordset, en wijs de laagste en hoogste waarde toe aan de eerder genoemde variabelen.

Gelukkig is de recordsource 'gewoon' een tabel. Het betreft hier een rapport met daarop een subform (draaigrafiek) welke dus als recordsource een tabel heeft. De titel zelf staat op het rapport (dus niet op het subform). Ik denk dat het uiteindelijk met die code moet gaan lukken. Alleen ik loop nog vast met die verwijzing:

Code:
iMin = DMin("Jaar", Me!frmPivot.Form.RecordSource)
iMax = DMax("Jaar", Me!frmPivot.Form.RecordSource)

Werkt niet...

Code:
Me.Subfrm.RecordSource
Werkt ook niet...

Code:
Me.Hoofdrpt.RecordSource
Werkt ook niet...

Wat kan ik nog meer proberen :confused:

Bedankt! :)

Met een commando als
Code:
    MsgBox DMax("Jaar", Me.frmPivot.Form.RecordSource)
moet je kunnen controleren of er een waarde wordt opgehaald. Onderstaande code heb ik getest op een willekeurig subformulier, en bij mij werkt 't netjes.
Code:
    MsgBox DMax("StatusID", Me.fStatus.Form.RecordSource)

euhm... bij welk object zou jij de gebeurtenis zetten? Want ik probeerde het in eerste instantie op het rapport zelf 'On open' event. Dat lukte niet. Ook niet met de code hieronder. Toen probeerde ik het met het pivot formulier bij het openen gebeurtenis, dat werkte goed op dat formulier zelf. Maar nu lukt het niet om dat resultaat door te geven naar het label op het hoofdformulier.... :confused: Hierbij nog even een bijlage!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Deze geeft niet zoveel aanwijzingen vrij.... slechts één tabel, met alleen jaartallen.... Waar moet de omzet op gebaseerd worden?

De omzet is toch niet van toepassing? Het gaat toch om het laagste en hoogste jaar aanwezig? :)

Om een rapportje te zien was een voorbeeld met gegevens wel handig geweest ;) Anders krijg je zo'n leeg scherm... Ook snap ik niet precies hoe je e.e.a. afschiet, want het formulier bevat dus een lege draaitabelgrafiek, en het rapport ook. Op het formulier geen titeltekst, en op het rapport de code die de gegevens van het formulier aanroept, maar het formulier is dan weer niet geopend, dus dat gaat ook niet werken...

Inderdaad was het object lblTitel leeg op het rapport, maar die moet juist gevuld worden ;) Ik heb er nu ter verduidelijking wat tekst in gezet. Ik stuur hierbij dus een nieuw voorbeeldje, wanneer je in deze frmPivotOmzet opent in de formulierweergave dan zie je dat jou code goed werkt. Echter, ik krijg het nog niet voor elkaar om object lblTitel in het rapport zo te vullen...

Bijlagen

Het rapport heeft geen Recordsource, dus het opvragen daarvan heeft ook niet zoveel zin. Wel als je het uit de tabel haalt:
Code:
iMin = DMin("Jaar", "tblOmzet")
iMax = DMax("Jaar", "tblOmzet")
Me.lblTitel.Caption = "Draaigrafiek van [" & iMin & "] t/m [" & iMax & "]"

Het werkt!

pfffff soms is het zoveel makkelijker dan je denkt... gewoon tblOmzet (!)(!)(!) alleen maar en ik maar moeilijk doen met .forms . recordsource etc. etc. Nou perfect, het werkt helemaal!!!

Top :thumb: Bedankt!

scw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan