• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

functie om gegevens te filteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mooske04

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2011
Hoi,

ik ben al een tijdje met iets bezig, maar heb nog steeds niet de juiste manier gevonden....
in bijgevoegd bestand wil ik graag in blad 2 een overzicht hebben. In blad 1 staan van 3 mensen de werkzaamheden. Nu wil ik het graag zo, dat als ik in blad 2 in cel E3 de initialen van iemand invoer, dat ik dan alleen zijn/haar werk wil weergeven. Ik heb het idee dat dit met een soort INDEX of VERGELIJKEN of zo moet, maar ik kom er niet uit... Als ik dus E3 wijzig, moeten ook de overige gegevens wijzigen. Op zich het ophalen van de gegevens uit blad 1 lukt wel met een als/dan formule, maar ik blijf hangen op het "filter"voor die ene persoon. Wie weet de oplossing?

Hmm, is het niet echt. Zat meer te denken aan iets van vergelijken/index. Zo van : als Blad2!E3=Blad1!e1:g1 dan weergeven cellen uit het bereik e4:g8 met waarde > 0. Maar die vergelijking wordt m niet....

Dag mooske

volgens mij is dit wat je zoekt,ik hoop dat je er aan uit kunt want het is iets wat ingewikkeld.

mvg Jean-Paul

Bijlagen

@ Sylvester-ponte: ik gebruik geen filter omdat ik de gegevens in een ander blad wil hebben, en niet alle gegevens die dan verder nog in die rij staan. Dan zou ik elke keer ong 4 filters aan moeten zetten...
@ JeanPaul28: Hmm, ziet er idd ingewikkeld uit, maar ik ga ermee stoeien!

@ JeanPaul28: Ik kom er toch niet helemaal uit....
Als ik de gegevens in de vervolgkeuzelijst aanpas, blijft ie alleen doorrekenen met adv1/2 enz. terwijl ik die niet meer in de lijst heb staat. Ook als ik in blad 1 gegevens toevoeg, komen die niet in blad 3 naar voren.... Verder is het precies wat ik zoek, maar krijg hem nog niet bruikbaar voor mijn eigen bestand. Nog tips?

Dag Mooske

Ik heb alles een beetje aangepast zoals ik denk dat alles beter werkt, adv ' s heb ik gewoon vervangen door de namen, als je met een lijst werkt worden de naam bereiken automatisch aangepast( blauwe rand op blad1), alleen als je een naam bijvoegd moet daar ook een naam bereik voor maken, ik weet niet om hoeveel namen het gaat maar als het om veel namen gaat zou ik een VBA functie op blad 1 bijvoegen zodat alleen de kolom van de persoon die invul(naam) zichtbaar is zo vermijd je ook fouten.

Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen,ik hoor nog wel iets

mvg Jean-Paul

Bijlagen

Ha Jean Paul,

helaas zit ik nog steeds met deels hetzelfde probleem, nl dat als ik uit mijn originele bestand blad 1 vul (en dan je blauwe pijltje eerst idd voldoende doortrek ivm het bereik) dan krijg ik in blad 3 alleen de eerste 2 regels maar gevuld, de volgende regels komt #verw# in, terwijl ik dat in de formules in die cellen niet zie. ....

Wat betreft je opmerking over de namen, het zijn er idd nogal wat, maar wat voor VBA zou je dan maken? Aangezien ik blad 1 als totaalovz wil houden en blad 3 als spec bij een factuur, dus pp, zou die VBA dan niet handiger in blad 3 zijn? Ik heb het wel al zo gemaakt dat iedere gebruiker die inlogt, alleen zijn eigen kolom kan vullen met uren, dus dat risico heb ik al vermeden. Gaat er dus alleen om dat ik in blad 3 maar telkens van 1 persoon de gegevens krijg.....

Graag je ideeen hierover
Moos

dag mooske

Als je dit krijg#verw dan scheelt er iets met je verwijzingen daar moet je even kijken of deze ver genoeg gaan, kijk eens naar het laatse bestan dat ik gewijzingd heb daar werkt alles zoals wens , zolang als je in de blauwe kader in blad1 bijvoegd worden de verwijzingen aangepast.
die blauwe pijltjes moet je zelf niet door trekken , je klik in de kader en in de laatste rij komt een * daar in vul je een nieuwe regel en excel past de verwijzingen zelf aan.

Op blad3 kan je de resultaten van 1 naam raadplegen of je moet hem wijzigen.

Wat betreft die VBA tje op blad1 bedoel ik dat alle kolommen verborgen worden behalve die van de persoon in kwestie.ik zal morgen of overmorgen er eens iets aan uitproberen dan weet je wat ik bedoel

mvg Jean-Paul

@ jeanPaul: het blijft zo dat bij de 3e regel die bij iemand gevuld is, ik de #verw# krijg....
ik ben dus even met het bestand van sylvester bezig geweest.

@ sylvester: ik heb een aantal dingen aangepast om het aan mijn eigen model passend te krijgen. Helaas lukt me dit nog niet helemaal. in bijgevoegd bestand heb ik een aantal dingen toegevoegd. Zo wil ik bijvoorbeeld nog extra kolommen weergeven, maar als ik de macro aanpas bij columns count, dan verandert er niets, dus doe ik ergens iets fout....
Verder wil ik graag het invoervak verplaatsen, alleen dan wordt de weergave in blad 4 anders. Ik wil alleen rij4 en verder uit blad 1 weergegeven hebben, dus de rij met kolomkoppen en dan de wzh. niet de regels die erboven staan. Mss heb je daar nog een oplossing voor? Dat ik alleen regels waarin de kolom "bet" is weergegeven wil hebben, daar kom ik wel uit....

hallo Mooske

hij is aangepast aan jouw wensen (hoop ik)
in de bovenste rij in blad1 staan getallen die aangeven waar de kolommen moeten komen tov het plakpunt
leeg of 0 betekend niet kopiëren

in bald4 kun je het plakpunt en het invoerpunt verslepen naar waar jij wilt.(ze hebben een kleurtje gekregen.)
selecteer het veldje , dan beweeg je de muis tot de rand (hij veranderd dan in een kruisje)
daarna linker muisknop indrukken en verslepen.

groet sylvester

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ha Sylvester,
ben er bijna, maar waar geef ik dan positie de kolomkoppen (datum, uren, klant enz) aan?
Moos

Ik wil alleen de rij van uren en datum enzo, kreeg de rijen daarboven ook mee. Deze is helemaal geweldig, ware het niet dat de kolom "klant"niet meegenomen wordt? Helaas snap ik bij lange na nog niet hoe ik dat aan moet passen, dusse: wil je er nog 1x naar kijken???

als je op blad1 rij1 kijkt zie je dat er 2 keer een 5 staat als je bij kolom klant een getal zet dat nog niet voor komt
een 3 of zo iets
deze getallen bepalen in welke kolom je ze gekopieerd wil hebben .
nu komt Omschrijving op kolom 2 te staan enz
probeer het maar eens uit
groet sylvester

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan