• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Functie om meerdere uitkomsten te krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SjoerdHamaker

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2021
Goedemiddag,

Voor school ben ik bezig met een opdracht voor een mote carlo simulatie. Nou heb ik redelijk wat verstand maar dit wordt mij toch te moeilijk in excel. Is het mogelijk om met een excel-functie uit het tabblad order list. Een aantal costumers zijn verplicht om naar een aantal Plants gestuurd te worden zoals je ziet in het tabblad VMICustomer. Daarnaast mogen bepaalde productID naar een bepaald aantal plants. mijn vraag is dus of er berekend kan worden naar welke Plants een CostumerID kan gaan.

Ik hoor graag van jullie!

Bijlagen

Welke versie van Excel heb je?

Zet deze dan eens in E2 op tabblad VmiCustomers

Code:
=UNIEK(B2:B15)

En deze in F2 op tabblad VmiCustomers, daarna naar beneden trekken

Code:
=TRANSPONEREN(SORTEREN(UNIEK(FILTER(ProductsPerPlant!$A$2:$A$2037;ISGETAL(VERGELIJKEN(ProductsPerPlant!$A$2:$A$2037;FILTER($A$2:$A$15;$B$2:$B$15=E2)));""))))

Zeker! Dat zijn alle plants waar die specifieke customer heen kan, als ik het goed heb begrepen.

Ja dit is al een begin! hartstikke bedankt. Hoe kan ik dit hetzelfde doen met product ID in het tabblad products per plant?

Ik denk dat ik je toch verkeerd heb begrepen

Laatst bewerkt:
we willen graag per order kunnen zien welke Plants mogelijk zijn. Dit is dus inclusief de restricties die er zijn in het tabblad VMI costumer en Products per Plant

Misschien dat dit al voldoende is voor tabblad productsperplant

In F2:

Code:
=UNIEK(B2:B2037)

In G2 en doortrekken
Code:
=TRANSPONEREN(SORTEREN(FILTER($A$2:$A$2037;$B$2:$B$2037=F2)))

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan