Functie van deze code

Status
Niet open voor verdere reacties.

apikills

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2005
Berichten
160
Wat is het verschil in de uitvoering tussen de beide codes?

colUnique.Add Sheets("Lesuren").Cells(n, "C").Value

en

colUnique.Add Sheets("Lesuren").Cells(n, "C").Value, CStr(Sheets("Lesuren").Cells(n, "C").Value)

Ik doel hier dus mn op wat de functie is van het laatste deel, dat de celwaarde wordt omgezet naar een string mbt de collectie "colUnique".

Alvast bedankt voor de hulp. :)

Apikills
 
Kijk in de VBA helpfiles bij Add.

Het eerste element van Add is hetgeen je wilt toevoegen aan je Collectie.

Het tweede argument zorgt ervoor dat je dat specifieke element snel kan localiseren in je collectie met een unieke string.

Wigi
 
BTW, hier is een interessante topic op Ozgrid waarin collecties in VBA gebruikt worden. Zie naar het bijgevoegde bestand door - en de code van - Andy Pope, Excel MVP.

Wigi
 
Hoi Wigi,

bedankt voor je reactie. Ik begrijp het .add verhaal van de functie mbt de collectie, maar kun je wat gedetailleerder uitleggen van de 2 delen erachter. (Zeg maar leken-niveau:D )

vrgr apikills
 
Hoi Wigi,

bedankt voor je reactie. Ik begrijp het .add verhaal van de functie mbt de collectie, maar kun je wat gedetailleerder uitleggen van de 2 delen erachter. (Zeg maar leken-niveau:D )

vrgr apikills

Het eerste deel erachter is datgene dat je wilt toevoegen aan je collectie.

Het tweede deel is een unieke naam om te verwijzen naar hetgeen je net toegevoegd hebt. Gebruik je dat niet dan moet je gewoon met een lus door ALLE elementen van de collectie gaan. Met die unieke naam kan je onmiddellijk het juiste element eruit lichten.

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan